Vastustamme Jokelan aseman lakkautusta

Kommentoitu viesti

jokelalainen
Vieras

#77 Numero 68:lle

21.12.2010 23:18

Onko se lipunmyyjältä huonoa palvelua, että asema on kiinni? Ei taida aukioloajat yksin hänestä riippua, vaan lähinnä niistä tunnetuista VR:n säästämistoimista. Jokelan asema on avoinna 6-13, aamuisin kun on vilkkain (ja yleensä myös esim. talvisin kylmin) aika vuorokaudesta. Valitettavaa, josset ole Jokelan kuuluisaa Hokkasta ikinä tavannut ja saanut nauttia hänen loistavasta asiakaspalvelustaan. Itse olen myös opiskelija, mutta useimmat koulupäivät alkavat kuitenkin ennen kello yhtä. Ihmettelen myös, eikö asema voi mielestäsi olla hyödyllinen ja vaalimisen arvoinen, vaikka se ei hyödyttäisikään juuri sinua nro 68?

Omistautumisesta kertoo osaltaan myös se, että ainakin viime talvena junien myöhästellessä Hokkanen tarjoili aamulla asemalla glögiä ja piparkakkuja, melko varmasti ihan omasta palkkapussistaan...
Itse puollan ehdottomasti perinteikkään asemamme säilyttämistä. Meiltä jokelalaisilta on jo viety liiaksikin palveluita!

Terv. koko ikänsä 20v Jokelassa asunut

Vastaukset

Susanna Eloranta
Vieras

#78 Re: Numero 68:lle

2010-12-21 23:40:13

#77: jokelalainen - Numero 68:lle 

 Komppaan ihan täysillä ja koko sydämestäni edellistä Jokelassa koko ikänsä asunutta kirjoittajaa.

Lisäksi, jos asema nyt suljetaan, ei sen avaamisesta tule enää tulevaisuudessa tuskin olemaan toivoakaan. Sitä rataa voi vaakalaudalla olla myös lisäraiteiden mukamaan tuoman ns. kolmannen junan tunnissa Jokelassa pysähtyminen. Kyse ei ole pelkästään lipunmyynnin jatkumisesta, vaan erityisesti palvelun tarjoamisesta asiakkaille.

Mikä taho valvoo Valtion Rautatieyhtiön toimia? Saako säästötoimien nimissä tehdä mitä vain? Jos oikeasti elinkeinoelämässä oleva yksityinen osakeyhtiö toimisi samoin, asiakkaat kaikkoaisivat, äänestäisivät jaloillaan, puskaradio kiertäisi ja säästöjä olisi turha tehdä kun ei olisi asiakkaitakaan. Onko niin, että kun yritys on valtion osakeyhtiö, sitä ei koske mitkään normaalit osakeyhtiön toimintaa normaalissa yrityselämässä koskevat lähtökohdat, kuten asaiakastyytyväisyys, joista se oikea tulos syntyy? Myynti ei onnistu kun myyntipaikat ovat harvassa ja tuotantovälineet ovat epäluotettavia. Ei ihme jos tarvitaan säästöjä. Monopoliasemassa on helppo tehdä mielivaltaisia asioita. Enemmän selkärankaa vaaditaan, että uskaltaa myöntää erehdyksensä ja korjata tilanne.