Helsinkiin keskustatunneli

Helsinki tarvitsee myös hyvät liikenneyhteydet niinkuin mikä tahansa metropolialue. Tämä koskee myös yksityisautoilua. Tunneli toteutuessaan mahdollistaa laajan kävelykeskustan KeskiEuroopan tapaan. Isot liikennevirrat siirtyisivät maan alle hankkeen toteutuessa. Länsiväylä on torso nykytilanteessa samoin itäväylä. Tämä addressi on sen puolesta että järki voittaa. Stadin liikenneinfra on muutenkin ainoastaan välttävässä kunnossa. Metro ei ole ainut lääke tähän niinkuin monet rummuttavat. Tunnelista on rakennettava hyvät yhteydet parkkiluoliin. Tällähetkellä ruuhkautunut liikenne saastuttaa paljon vrt sujuva liikennöinti. Kaupunki tarvitsee joka tapauksessa toimivan infran ollakseen Suomen dynamo.
korkeatasoinen tunneli 2+2 kaistoilla (vähintään) mahdollistaa sujuvan liikennöinnin kantakaupunkialueella. Tällä hetkellä Itä/länsiväylä syöttää autoja kaupungin katuverkkoon aiheuttaen alueen asukkaille mittavia melu ja päästöhaittoja. Keskusta ihmisille ja autot kalliotunneliin!