Itä-Hakkilan koulun iltapäivätoiminnan turvallinen jatkuvuus YMCAn toimesta Kolohongan tiloissa.

Tänään Wilmaan on auennut AVOIN iltapäiväkerhohaku 28.3.2024.

Itä-Hakkilan koulun iltapäiväkerhotoimintaa YMCA-liiton toimesta on ollut tähän asti kahdessa eri toimipisteessä, koululla ja Kolohongalla.

Kolohongan tiloissa toiminut iltapäivätoiminta päättyy nyt kuitenkin keväällä 2024. Tämän vuoksi on mahdollista että myös koulun iltapäiväkerhotoiminta muuttaa muotoaan tulevaisuudessa. Vaarana on että Kolohongalla ollut lapsimäärä keskitetään/yhdistetään koululla toimivan iltapäiväkerhotoiminnan kanssa jolloin yli 90 lasta on koulun tiloissa. Tämä ratkaisu hyvinkin jaettuna ryhmiin ja suunnitellusti, on aivan kaoottinen idea ja haastava saada toimimaan. Puhumattakaan uudesta toimijasta paikassa tuntematon. Perheillä on oltava mahdollisuus hakea iltapäiväkerhotoimintaan tietäen mihin tai mitä hakevat.

Iltapäiväkerhotoiminnan päättymisen syy kyseisen toimijan kanssa Kolohongalla on puhtaasti taloudellinen; kaupunki alkaa perimään suurempaa vuokraa jolloin toimijalla ei ole mahdollisuutta jatkaa toimintaansa halutessaan ja tämän vuoksi joutuu purkamaan kaupungin kanssa "toistaiseksi voimassaolevan" sopimuksensa.

Itä-Hakkilan päiväkodin ja koulun vanhempainyhdistykset ovat yksissä tuumin ottaneet yhteyttä eri poliittisiin toimijoihin asian ratkomiseksi. Vastaukseksi olemme saaneet "Ei huolta ip-toiminta jatkuu, vanhemmat voivat hakea avointa iltapäivätoimintapaikkaa lapselleen, toimijoita aloitetaan kilpailuttamaan. Nykyisellä toimijalla olisi mahdollista jatkaa halutessaan." ja "Vantaan kaupunki ei voi tehdä asialle mitään sillä kerhot ovat seurakunnan kerhoja".

Vantaan kaupunki kuitenkin perii sellaista vuokraa, jolloin toimijalla ei ole mitään muuta mahdollisuutta kuin päättää sopimuksensa.

Vanhempien ja yhdistyksien huolet lasten turvallisuudesta ja laadukkaan iltapäiväkerhotoiminnan jatkumisesta sivuutetaan täysin.

Huolenamme ei siis ole vain se että onko ip-toimintaa ollenkaan vaan siitä kuinka lasten laadukkaasti sisällöltään ollut iltapäiväkerhotoiminta Ymcan toimesta loppuu jo lapsille tutusta ja turvallisesta paikasta, tuttujen ohjaajien kanssa. Koululle kaavailtu peruskorjaus syksylle 2025 alkaen, ilman järkeviä koulukyytejä, jo valmiiksi horjuttaa lasten turvallisuuden tunnetta ja sopeutumista koulumaailmaan.  Lapsille kasataan aivan liian suuri taakka näihin pariin vuoteen! Tämä saattaa näkyä negatiivisesti monella myös koulunkäynnissä.

Tämän vuoksi tällä adressilla me vanhemmat ja yhdistykset vaadimme että YMCA saisi jatkaa iltapäiväkerhotoimintaansa samaisessa Kolohongan tiloissa ja näin ollen vuokran kohtuullistamista niin että kyseisellä toimijalla on mahdollisuus tehdä jatkopäätös toiminnastaan eikä joudu toimintaansa lopettamaan!!

Itä-Hakkilan päiväkodin ja koulun vanhempainyhdistykset    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Itä-Hakkilan päiväkodin ja koulun vanhempainyhdistykset voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…