Vetoomus Kalevan seurakunnan puolesta

Tampereen tuomiokirkkoseurakunnan ja Aitolahden seurakunnan seurakuntaneuvostot ovat tehneet tuomiokapitulille kirkkolain (13 luvun 1 §:n) tarkoittaman aloitteen seurakuntajaon muuttamisesta Tampereella.

Tampereen hiippakunnan tuomiokapituli on määrännyt 20.1.2010 Paavo Haapakosken, Simo Kohon, Arja Rovon ja Harri Palmun selvitysmiehiksi tutkimaan aloitteessa tarkoitettua seurakuntajaon muutosta ja tekemään siitä ehdotuksen. Ehdotuksessa tulee tarkastella paitsi seurakuntayhtymän toiminnan tarkoituksenmukaisuutta, yhden tai useamman suomenkielisen seurakunnan toiminnan tarkoituksenmukaisuutta tai nykyisen seurakuntajaon säilyttämistä ja eri vaihtoehtojen mahdollistamia johtamismalleja sekä niiden etuja ja haittoja.

**

Me allekirjoittaneet vaadimme, että Kalevan seurakunta säilytetään itsenäisenä seurakuntana.

Maija Eerola
Johanna Pikkarainen
Jyrki Pikkarainen

**

Kiitos kaikille adressiimme osallistuneille. Adressi toimitetaan Tampereen hiippakunnan tuomiokapituliin to 25.2.2010. Nettiadressin lisäksi nimiä kerättiin paperisille listoille. Nimiä kertyi yhteensä 659.

Jyrki Pikkarainen    Ota yhteyttä adressin tekijään