Neuvolapalvelut säilytettävä osana ennaltaehkäisevää perhetyötä

Niina

#1

19.12.2014 10:15

Tämä adressi on siitä uudenlainen tai tavanomaisuudesta poikkeava.. Ettei tänne ole ketään vielä tullut sanomaan poikkipuolista sanaa. :)

 

Suomen neuvolapalvelu on todellakin ollut tarpeen ja sitä on arvostettu, ja se koetaan oikeudenmukaiseksi palveluksi. 

 

Lämmin kiitos tekijälle! Kiitos Heidi Salo :)

Heidi

#2 Re:

27.12.2014 23:17

#1: Niina -  

 Kiitos palautteesta :) Juuri luin "Imatran-mallista" jossa on perustettu hyvinvointineuvola-järjestelmä. Sellainen pitäisi saada koko Suomeen. Huonolta vaan näyttää tässä leikkausviidakossa :(

Ja tässä siis se "Imatran-malli" http://www.edusampo.fi/sote/documents/loppuraportti_9.pdf

Niina
Vieras

#3 Re: Re:

27.12.2014 23:22

#2: Heidi - Re:  

 Jeps.. jostain mäkin olen siitä lukenut. On tainnut auttaa siinä, että huostaanotot ovat ainakin vähentyneet. 

Niina

#4 Neuvolatoiminta alkoi maitopisarayhdistyksestä

29.12.2014 11:29

Ari 'Bono' Alén
Vieras

#5

29.12.2014 13:34

Jo edellisen 90-luvun laman aikana huomasimme, että ennaltaehkäisevästä terveydenhoitotyöstä säästäminen tuli lopulta kalliimmaksi.

Petri Rautiainen

#6 Päättäjien röyhkeys kasvanut koko ajan

30.12.2014 10:51

On ollut nähtävissä ja oikein silmiinpistävää, kuinka päättäjien röyhkeys omaa kansaa ja sen hyvinvointia kohtaan on kasvanut kaikilla sektoreilla.

Palveluista on leikattu ja jaettu varoja velkaantuneille EU-maille, jotka eivät kuitenkaan ole päässeet varoista osallisiksi vaan rahat ovat menneet muihin taskuihin. Suomella on enemmän velkaa kuin koskaan sen historiansa aikana.

Terveyspalveluja on supistettu, vanhusten- ja lastenhuoltoa samoin, jonot erikoissairaanhoitoon ovat pidentyneet säästötoimien johdosta ja paljon muuta heikennystä.

Soteuudistus viivästyi alkuperäisestä aikataulusta ja siitä tuli lopulta hyvin sekava ja käyttäjien kannalta kallis. Byrokratiaa on lisätty entesestään rajoittamaan palvelujen käyttöä.

Itse olen Muutos 2011 rp. puolueen eduskuntavaaliehdokas vuoden 2015 eduskuntavaaleissa. Koko puolueellamme on ensisijasena tavoitteena kansan hyvinvointi, mikä koostuu useita eri osa-alueista.

Päätin lähteä itse eduskuntavaaliehdokkaaksi, koska olen kokenut, ettei nykyinen hallitus aja Suomen kansan etuja vaan ihan jotain muuta. Kansalle kuuluvia etuja ja palveluja on leikattu jatkuvasti, mikä tuntuu kovimmin pienituloisen väestön toimeentuloissa.  

Heidi Salo

#7 Re:

01.01.2015 17:38

#5: Ari 'Bono' Alén -  

 Näin on ja "tulokset" näkyy nyt jokapaikassa. Taisin olla viimeisiä joilla kouluterveydenhoitaja oli koululla paikalla joka päivä, siinä on myös menty takapakkia, niin kuin neuvolapalveluissa kaiken muun lisäksi.


Anonyymi

#8

05.01.2015 10:05

Ennaltaehkäisevää terveydenhoitoa (neuvolatoimintaa) on kehitettävä myös ikäihmisten, työttömien tarpeisiin vastaavaksi.