Itsensä työllistävien työttömyysturvaa ei saa heikentää!


Vieras

#226

09.12.2015 07:28

Itsensä työllistäminen on oltava mahdollista muillakin tavoin kuin vain palkkatyössä, jota ei kaikilla nyt ole!!


Vieras

#227

09.12.2015 07:28

Olen koulutukseltani viulunsoitonopettaja ja tällä alalla on todella vähän työpaikkoja musiikkiopistoissa ja kansalaisopistoissa. Freelancertoiminta mahdollistaa opettamisen yksityisesti ja myös keikkailun. Olisi epäoikeudenmukaista, että freelancereita riistetään!
artisan
Vieras

#228

09.12.2015 07:30

Opiskelen artesaaniksi, tulevaisuuden työnäkymissä yhtenä vaihtoehtona oman alan harjoittamiselle on freelancer-yrittäjyys, joten päätös työttömyysturvan heikentämisestä heikentää myös nuoren käsityöläisen luottamusta tulevaisuuteen. Työttömyysturva on nimensämukaisesti turva jaksottaisen työn harjoittajalle, onhan kuitenkin ammatteja joissa freelancerina toimiminen on jopa oman alan ammatinharjoittamisen edellytys. Yrittämisen aloittamista ei tulisi kohtuuttomasti vaikeuttaa, eikä aiheuttaa pelotteita tulevaisuuteen.


Vieras

#229

09.12.2015 07:36

Itsensä työllistäminen on tasavertaista työtä palkkatyön rinnalla. Siitä ei pitäisi rangaista vaan päinvastoin rohkaista. Tämä viestittää, että on parempi olla työtön kun yrittää mitään.

Vieras

#230

09.12.2015 07:37

Näin viedään viimeinenkin halu yrittää muutenkin vaikeassa työttömyystilanteessa
ei voi olla totta

#231 Re:

09.12.2015 07:43

#149: Yrittäjä -  

 Freelancerit eivät ole yrittäjiä. Minä olen freelanceri. Minulla ei ole yritystoimintaa eikä toiminimeä. Miten se parantaa minunkaltaisteni asemaa, että meidät leimataan yrittäjiksi jos laskutamme keikan, ja sitten meiltä evätään sillä perusteella työttömyysturva? Olipa mielenkiintoinen väite.

Freelancer taikuri, juontaja, näyttelijä, mainosmalli
Vieras

#232

09.12.2015 07:43