Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Johannes

/ #99 Kaikki kunnossa?

05.03.2013 14:39

No ei ole ainakaan niillä rienaajilla, joiden elämä menee totuudesta sekaisin. On samalla säälittävää ja toisaalta ihmeteltävää nähdä ihmisten reagoivan synnin hyväksyntään ja suojeluun niinkin hyökkäävästi kuin näilläkin sivuilla olette nähneet. Kun sielunvihollinen on agiteeraajana niin silloin ei sanoissa säästellä, eikä harrasteta hienovaraisuutta.
Totuutta ja elämän puhtautta kadehtivien synnissärypijöiden pahaolo ei parane muita osittelemalla ja syyttelemällä. Sielunvihollisen kuristusote on kamala ja se ahdistaa ihmistä riippumatta asemasta, varallisuudesta, rodusta,jne. Nyt on kohteena avioliitto ( sisältää avioelämän!), joka on miehen ja naisen välinen liitto ( =sitoumus!).
Kahden samaa sukupuolta olevan välillä ei voi olla sukupuolielämää, joka olisi synnitöntä ja saastatonta - tästä ei saa mielenrauhaa millään lailla ja asetuksilla. Mutta synnistäkin on mahdollista päästä irti - kun Jeesus vapauttaa siitä. Keskeinen rauha elämässä on mielenrauha, sisäinen rauha, joka on selkänoja puhtaalle ja terveelle elämälle.
Mistä ihmisten paha olo ja pahat teot johtuvat? Synneistä, joista yhtä petollisinta nyt yritetään ajaa lailliseksi.