Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Ota yhteyttä adressin tekijään

Avioliittovetoomus luovutettiin eduskuntaan

2014-11-07 10:07:41

Suomen Evankelinen Allianssi luovutti vetoomuksen naisen ja miehen välisen avioliiton puolesta eduskunnassa 6.11.2014. Luovutustilaisuudessa oli läsnä kahdeksan eri puolueen eduskuntaryhmien edustajat.

Hyväksyttyjä allekirjoituksia nettivetoomuksen (44 432 kpl) ja paperivetoomuksen (14 811 kpl) kautta tuli yhteensä 59 243. Tässä Adressit.comin vetoomuksessa oli siis noin 4000 tuplanimeä ja asiatonta nimeä, jotka poistettiin eduskuntaan luovutettavasta nimilistasta.

SEA kiittää lämpimästi kaikkia allekirjoittajia ja vapaaehtoisia nimienkerääjiä.

Pari kuvaa luovutustilaisuudesta: http://www.suomenevankelinenallianssi.fi/ajankohtaista/avioliittovetoomus_eduskuntaan/

SEA:n vetoomuksen luovutus sekä Anne Holmlundin (kok), Mika Niikon (ps) ja Timo Tikan (SEA) haastattelut esitetään AlfaTV:n (kanava 15) Uutiskauhassa perjantaina 7.11. klo 21:30. Ohjelma uusitaan la 8.11. klo 9:30 ja 15:30 ja löytyy myös arkistosta www.alfatv.fi/arkisto.

Tämä vetoomus on nyt suljettu.

Vastauksia monien kysymyksiin

2013-06-18 18:29:49

Monet ovat kyselleet, kuinka kauan nimiä kerätään adressiin. Takarajaksi ei ole asetettu mitään päivämäärää, mutta adressi luovutetaan eduskuntaan viimeistään sitten, kun mahdollista avioliittolain muutosta aletaan käsitellä siellä. Eli adressi on auki toistaiseksi (sekä netti- että paperiversio). Haasta ystäväsi allekirjoittamaan!

Monet ovat myös olleet huolissaan adressissa olevista vääristä ja asiattomista nimistä. Joka ikinen niistä tullaan poistamaan lopullisesta nimilistasta, joka luovutetaan eduskuntaan. Samoin poistetaan tuplanimet ja muut listalle kuulumattomat nimet. Nimilistaan lisätään paperivetoomuksilla tulleet nimet.

Näyttää siltä, että nimilistan siistiminen on helpointa tehdä lopuksi kerralla. Ylläpitäjänä pystyn tulostamaan listan Excel-taulukkona, jossa näkyvät myös nettiadressissa piilotetut nimet. Väärät ja ylimääräiset nimet on nopeinta poistaa tuosta Excel-taulukosta, joka sitten luovutetaan eteenpäin. Tämän jälkeen nimiä ei tarvitse poistaa enää tästä netissä näkyvästä adressista. Se olisi vain ylimääräistä työtä, joka ei olisi olennaista virallisen, siistityn nimilistan kannalta.

Kun adressi suljetaan, tiedotan hyväksyttyjen, eteenpäin luovutettujen allekirjoitusten lukumäärän. Satoja nimiä tullaan poistamaan, mutta ilmeisesti tuhansia paperivetoomuksilla saapuneita nimiä lisätään lopulliseen listaan.

Jotkut ovat kyselleet, miksei tästä asiasta tehdä kansalaisaloitetta. Se on tarkoitettu uusien lakien luomiseksi ja lakien muuttamiseksi. Tällä adressilla ei haluta muuttaa mitään lakia vaan tähdätään olemassa olevan lain säilyttämiseen ennallaan.

Kiitos kaikista yksityisviesteistä! Pahoittelen, että rajallisten aikaresurssien vuoksi en ole voinut vastata niihin. Toivottavasti tämä tiedote vastasi monien mielessä liikkuviin kysymyksiin.

Levitä edelleen tietoa adressista kertomalla siitä ystävillesi ja esim. klikkaamalla tämän sivun yläosassa olevaa "Jaa Facebookissa"-nappia. Halutessasi voit tulostaa vetoomuksen paperille ja kerätä siihen nimiä niiltä, jotka eivät allekirjoita vetoomusta netissä. Katso ohjeet edellisestä tiedotteesta.

Vetoomuksen luoneen Suomen Evankelisen Allianssin (SEA) muuhun toimintaan voit tutustua sivuilla http://www.SuomenEA.fi. Tykkää myös Facebook-sivuistamme http://www.facebook.com/suomenevankelinenallianssi ja saat tietoa SEA:n verkostoissa tapahtuvasta toiminnasta.

Hyvää kesää!

Jari Sippola
tiedotussihteeri
Suomen Evankelinen Allianssi

Allekirjoita vain kerran / levitä tietoa / tulosta paperiversio ja kerää nimiä

2013-04-11 18:19:59

Kiitos allekirjoituksestasi nettiadressiin "Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto"! Nimesi on tärkeä ääni.

Jotta vetoomuksella on painoarvoa, nimiä tarvitaan kuitenkin vielä paljon lisää. Voit levittää tietoa adressista kertomalla siitä ystävillesi ja esim. klikkaamalla tämän sivun yläosassa olevaa "Jaa Facebookissa"-nappia.

Halutessasi voit tulostaa vetoomuksen paperille ja kerätä siihen nimiä niiltä, jotka eivät allekirjoita vetoomusta netissä. Huomaa, että vetoomuksen saa allekirjoittaa vain yhden kerran, joko netissä tai paperiversioon, ei molempiin. Lue lisää ja lataa tulostettava vetoomus: http://www.suomenevankelinenallianssi.fi/ajankohtaista/sean_kannanotto_avioliiton_puolesta/

Olemme myös tarkentaneet, että adressin allekirjoittajan on oltava vähintään 16-vuotias.

Vetoomuksen nimiä läpikäydessäni olen huomannut, että monet ovat allekirjoittaneet adressin kaksi kertaa, jotkut jopa useammin. Moderaattorina poistan tuplanimiä lähiaikoina, samoin kuin asiattomia ja vääriä allekirjoituksia. Kaikesta tästä aiheutuu turhaa vaivaa, joten pyydän, että jokaisella on vetoomuksessa vain yksi allekirjoitus. Poistan lähiaikoina myös niiden nimet, jotka ovat sitä yksityisviesteissä erikseen pyytäneet. Pahoittelen viivettä yksityisviesteihin vastaamisessa.

Voit myös hakea SEA:n henkilöjäseneksi tai henkilötukijäseneksi ja tulla mukaan kristittyjen yhteiseen toimintaan SEA:n kautta tai tukea sitä. Lue lisää ja täytä hakulomake: http://www.suomenevankelinenallianssi.fi/liity_sean_jaseneksi/

Keväisin terveisin

Jari Sippola