Sudet pois taajamista

Vieras

/ #397 Vielä Yläneen susista

12.03.2013 19:53

Ihmettelen vielä tuon kuvauskojun polttoa. Tiedän monta kuvaajaa, jotka ovat siellä olleet päiväkausia eivätkä he ole koskaan sutta siellä nähneet. Onneksi he ovat nähneet ja kuvanneet monta eri kotkaa ja näin kotkien osalta on saatu paljon hyvää ja uutta tutkimustietoa.

Ihmettelen myös sitä, että en näe esim. onko joku kommentoinut minun eilistä kommenttiani, koska mielipiteet on järjestelmällisesti poistettu. Minusta demokraattisessa maassa ei näin pidä toimia ja ainoaksi makdollisuudeksi jää ilmoittaa asiasta näiden sivujen pitäjälle. Jokaisesta viestistähän jää ip-osoite ja näin sivujen haltija näkee tarvittaessa, mistä kommentit on lähetetty.

Silti odotan, että susitilanne rauhoittuu ja löydämme hyvän ja kestävän ratkaisun, jossa ihminen ja susi voivat elää rinnakkain. Eilen Iltasanomissa oli myös artikkeli"Susi sittenkin ihmisen ystävä" ja tekstissä mainittiin professori Ralf Brehmer. Olen tiedustellutkin häneltä, miten Saksassa susien ja ihmisten rinnakkaiseloa on tehty.

Susiterveisin, Antti Karlin, Uusikaupunki

Ps. mielenkiintoinen on myös Alaskan susikeskus: http://www.wolf.org/wolves/ katsokaa ja kommentoikaa.