Kansanedustajien palkkiot epäreiluja!

Vantaa

/ #19 Kansanedustajien palkka = suomalaisten keskipalkka

28.02.2008 13:29

Noilla mielettömillä palkoilla ja eduilla katoaa äkkiä kosketus tavallisen tallaajan arkeen. Mites siinä sitten enää edustat tavallista tallaajaa? Jos palkkaus olisi suoraan sidottu suomalaisten keskiansioihin, tulisi ko. virkoihin ihmiset oikeista syistä, ei oman edun perässä. Ja tällöin sitä omaa etua ajettaisiin käytännössä ajamalla kaikkien etua, eli esim. verohelpotusta tai muuta.

Toisaalta mihin näitä ihmisiä edes nykyaikana tarvitsee? Netissä kaikille vapaat äänestykset kaikista asioista, olisi todellista demokratiaa, eikä muutama kukkahattu päättämässä jotka eivät parhaimmillaan edes itse noudata säätämiään lakejaan yms.

Suunnitellaan jotain ruuhkamaksuja jotta ihmiset käyttäisivät julkisia, itse kuljetaan taksilla - ilmaiseksi tietysti. Vaikka kaikki suomalaiset kulkisivat omilla autoillaan niin päästöt lienisi melko pientä luokkaa verrattuna isompiin maihin? No tämä vaan yksi esimerkki.