Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #23280 Re: Quarterly review -tutkimuksesta

27.10.2013 23:04

#23198: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Avioliiton perimmäinen tarkoitus

Haluan ensimmäiseksi tarkentaa huolimatonta lausahdustani "tätä olettamusta ei tue mikään tutkimus". Tarkoituksenani oli korostaa, ettei mikään tutkimus ole vielä lopullisesti todentanut, että vauva olisi jo syntymästään tietyn sulkupuolisen suuntauksen edustaja. Tämän aiheen tutkimuksia on toki moniakin, josta mainittu Quarterlyn (Rice et al.) on ansiokas esimerkki. Koska hormoneilla on erittäin merkittävä osuus sikiön kehittymisessä juuri sukupuolisessa merkityksessä ainakin fyysisesti, olisi typerää olettaa, ettei niillä voisi olla vaikutusta myös henkiseen kehitykseen ainakin välillisesti.

Mutta kuten tutkijat itsekin tutkimuksen lopussa toteavat, asiaa ei ole vielä riittävästi todennettu eikä heidänkään tuloksia lopullisesti vahvistettu. Tämä käy myös ilmi mm. artikkelista, joka on aiheesta julkaistu Science -lehdessä (Elizabeth Norton, 11.12.12), joka päättyy sanoihin: "...to go from changes in gene expression to why someone is attracted to a person of the same sex is a question for which science may never fill in all the blanks".

Yliopistolehden artikkeli aiheesta ei sen sijaan ilmeisen tarkoituksellisesti tätä merkittävää seikkaa ollenkaan noteeraa, mikä voi täten toimia esimerkkinä siitä, miten homomyönteistä propagandaa vaivihkaa ajetaan mediassa.

Ei silti, olen itsekin kallistunut uskomaan niihin seurauksiin, joita osaltaan sikiön kokemat hormonikylvyt äidin vatsassa saattavat aiheuttaa. Koska heillä on yhteinen verenkierto, myös äidin hormonituotannon vaikutus ulottuu sikiöön ja sen kehitykseen. On mm. esitetty täysin uskottavia teorioita, jossa äidin kokema stressi olisi mahdollisesti syynä tämänkaltaisiin muutoksiin juuri stressihormonien kautta.

Yhtä kaikki ainoa asia, mikä on toistaiseksi homoutta ja homouden syntyä koskien täysin varmaa on se, ettei sen kaikkia taustatekijöitä eikä mahdollisia seurauksia vielä tunneta. Päättäjänä en tältä pohjalta olisi ollenkaan halukas lähteä tekemään asiasta päätöksiä, ja siten ottamaan mahdollisista odottamattomista yhteiskunnallisista seurauksista vastuuta.