Assembly-tapahtuma kiellettävä

Adressin tekijä

/ #55

10.03.2008 07:48

Nimimerkin "Pekka Maskulin" kommenteista huokuu esiin Assembly-nuorille ja etenkin väkivaltaisten sotapelien pelaajille ominainen uusfasistisuus. Normaali tasapainoinen väittelijä saattaisi haukkua "yliautoritääristen" mielipiteiden esittäjää totalitaristiksi tai fasistiksi, mutta koska Assembly-nuoret ovat itse fasisteja, joutuvat he sen sijaan käyttämään haukkumasanana "kommunistia".

"IT-nuorten" äärioikeistolaisuus on melko huolestuttava piirre. Amerikkalaisten imperialistien perustamat ylikansalliset yhtiöt luovat viihdespektaakkeleita, mm. videopelejä, joissa he tuputtavat omaa arvomaailmaansa herkille nuorille. Sotiminen ja sotilasrekvisiitta esitetään hurjan mielenkiintoisina aiheina ja väkivalta oikeutettuna keinona ratkaista ongelmat. Kaikenlaisten yhteiskunnallisten asioiden oikeaksi ratkaisumalliksi esitetään raaka kilpailu, jossa vahvin voittaa ja kaikki muut häviävät. Nämä arvot ovat selvästi nähtävissä jopa "realistisiksi" valehdelluissa "yhteiskuntasimulaattoreissa" kuten Civilization-pelisarjassa.

Kuuluvathan sotaleikit tietysti sinänsä lapsuuteen eikä niitä pidä ruveta kieltämään, mutta amerikkalaisten imperialistien harjoittama sota-aiheen pönkittäminen on varsin vastenmielinen ilmiö, jolla amerikkalaiset pyrkivät lisäämään omaan hyökkäysarmeijaansa värväytyvien nuorten määrää ja voimistamaan uusfasismia myös muualla maailmassa.