Assembly-tapahtuma kiellettävä

Me allekirjoittaneet vaadimme, että nuorten keskuudessa suositun Assembly-tietokonetapahtuman järjestäminen lopetetaan vahingollisena.

Assembly kutsuu itseään "IT-elämäntapatapahtumaksi", eli toisin sanoen se markkinoi nuorisolle elämäntapaa, jonka keskiön muodostaa tietotekniikka itsensä vuoksi. Kaikki muut elämään kuuluvat asiat ovat "it-elämäntavassa" alisteisia tekniikalle: sosiaalinen kanssakäyminen hoidetaan tietoverkoissa, minkäänlaista liikuntaa ei harrasteta lainkaan, ja lisäksi jopa yöunista ja ruokavalion terveellisyydestä tingitään aivan järkyttävällä tavalla, jotta tietokoneen ääressä istumiselle jäisi mahdollisimman paljon aikaa.

Tapahtuman markkinoimat arvot ovat lisäksi ylitsevuotavan kulutus- ja viihdekeskeiset. Nuori pystyy saamaan näissä piireissä tunnustusta ja hyväksyntää vain sitoutumalla kulutusoravanpyörään, jossa hän uusii jatkuvasti oman tietokoneensa kokoonpanoa pystyäkseen ajamaan sillä uusimpia väkivaltapelejä mahdollisimman tehokkaasti. Tällainen "kilpavarustelu" paitsi jättää todelliset IT-taidot täysin taka-alalle, on myös vahingollista ympäristölle ja kasvattaa nuoria "kertakäyttökulttuuriin", jossa laitteella ei muka tekisi enää mitään sen jälkeen kun se lakkaa olemasta uusinta uutta. Sopii myös laskea, paljonko tuollainen 1000 wattia kuluttava "kilpapelikone" kuluttaa sähköä ollessaan päällä vuorokauden ympäri!

Eikä tässä vielä kaikki. Myös monen nuoren ensimmäiset alkoholi- ja huumekokeilut tapahtuvat Assembly-tapahtuman puitteissa. Vaikkei asiasta uutisissa paljoa puhutakaan, viettää huomattava osa Assembly-nuorista aikaansa tapahtumapaikan lähimetsissä ja -kallioilla, joilla kerrotaan järjestettävän tapahtuman aikana jopa homoseksualistisia orgioita. Orgioiden järjestäjät ovat usein kolme-nelikymppisiä huumerikollisuudessa ja ohjelmistopiratismissa kunnostautuneita äijiä, jotka saapuvat tapahtuman läheisyyteen vain johdattaakseen nuorisoamme väärälle polulle.

Vaadimme siis, että vahingollinen Assembly-tapahtuma on lopetettava, ja siihen on tarvittaessa puututtava lakisääteisin pakkokeinoin.

- - -

PS. Tämä "adressi" laitettiin alulle vuonna 2008, ja tekijä on itse osallistunut tapahtumaan lähes 20 kertaa. On häkellyttävää nähdä, kuinka tämä vitsi lähtee vuodesta toiseen uudelleen kiertoon ikään kuin uutena juttuna, ja jokaisella kiertämiskerralla noihin kommentteihin tulee vain lisää uuslukutaidotonta vammailua. Kaikille "faktojen oikaisijoille" tiedoksi: Assembly ei ole ensisijaisesti peli- tai "lani"tapahtuma (Assembly Winter -niminen erillinen tapahtuma sen sijaan on). Assemblyn juuret ovat demoskenessä ja demoskenen juuret ovat piratismissa. Boozembly ja Assembly ovat aina liittyneet hyvin läheisesti toisiinsa. Assemblyn pääjärjestäjät vierailevat itsekin Boozemblyillä ja antavat sille hiljaisen hyväksyntänsä. Boozemblyillä on aina käytetty kaikenlaisia päihteitä ja harrastettu niitä irstailuja mitä nyt yleensäkin suomalaiseen humaltumiskulttuuriin kuuluu. AssemblyTV:n yölähetyksissä suurin osa on silmin nähden humalassa. Opetelkaa nyt vähän etsimään itsekin sitä tietoa ja tunnistamaan ilmiselvät trollaukset kun kerran ilmeisesti aika paljon niitä tietokoneita käytätte.

PS 2. Pitihän se arvata, ettette tajua, vaikka kuinka rautalangasta väännettäisiin, että SAKARIAS LEHTOMÄKI ON TEKAISTU TROLLIHAHMO ja että TÄMÄ ADRESSI ON VITSI (vaikkakin siinä olevista asioista suurin osa on ihan paikkansapitäviä).

Sakarias Lehtomäki    Ota yhteyttä adressin tekijään