Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #27555

27.01.2014 14:26

Ei ole tarkoitus nyt tuota islamia jauhaa yhteen syyssyn, mutta otin talteen
kun oli tärkeätä nippelitietoa islamista:

Väestöliiton "Katsaus islamilaiseen maailmaan" -  on hyvä esimerkki islamilaisesta tiedotuksesta länsimaissa. Siinä on kuitenkin poikkeuksellisen hyvä  kartta maailman sunni- ja shiia enemmistöisistä maista.(Kun vähän kelailee alaspäin.) Shiialaisia valtioita on oikeastaan vain Iran, koko muu maailma on shunnien. 85% shunneja 15 shiioja, salafistit esim. kuuluvat shunneihin.

Mikä on Suomessa asuvien muslimien lukumäärä? Seppo S. Kosonen arveli heitä olevan 50 000 tai 60 000. Mutta toisen polven pakolaisia jo Suomessakin on Suomen kansalaisina, ja muutaman vuoden sisällä varmasti paljon enemmän. Kun koulun penkiltä tulleet astuvat aikuisuuteen. Se ryhmä tähän lukuun ei välttämättä ole laskettu.

Moninkertaistuminen tapahtuu aika vikkelästi. Esimerkkiperheeni kasvoi hetkessä 7-henkiseksi. Tämä on hyvin yleistä islamissa. Venäjällä esim.tulee olemaan (harmi nyt etten voi tarkistaa) mutta muistaakseni muutaman vuoden kuluessa puolet asevelvollisista on muslimeja. Tästä kannalta putinin ortodoksisuus alkaa näyttää ymmärrettävämmältä.