Kuolemantuomio suomeen!

Kalle Laukkanen

/ #25

28.07.2008 10:13

Ali Suokas, tuo sama näkökulma saadaan kyllä johdettua silläkin jos kuolemantuomio laillistettaisiin. Ja kuten sanoin, kuolemantuomiosta itsestäänhän on hyötyä, se vain on epäinhimillistä. Kunniakäsitteet ja oikeus ovat jokaisen omia, niiden perusteella ei tule lakeja säätää. Nimenomaan koston vastustajat uskovat kyllä hyötyyn, mutta osaavat sisällyttää siihen inhimillisyyden. Ja hyötyhän on monimutkainen käsite... koston hyöty on sitä että ihmiset tuntevat oikeuden tapahtuneen. Toisen ihmisen kustannuksella. Oikeus on vaan eräänlainen käsitys, ja se olettaa, että ihmisellä olisi vapaa tahto oikeasti päättää asioista.

Minä uskon hyötyyn, mutta se mitä tarkoitan hyödyllä ei ole pelkkää rahaa. Se on sitä, että kaikki ihmiset saavat elää. Kuolemantuomio ei edistä tätä hyötyä, se edistää nimenomaan sitä rahallista hyötyä (ja sitä ihmeellistä "oikeutta").

Joo, et oikeastaan sanonut edes mitään, lähinnä haukuit niitä jotka eivät pidä kostosta. Tämäkin viesti on varmaan taas järjettömän pitkä ja onnettoman sekava, ja kuittaat sen kylmästi laskelmoivan paskiaisen houreina, joten kirjoitan lisää sitten kun keksit jotain perusteluja sen koston vuoksi.

Taino, vielä se miksei tuottamatonta ainesta voi tappaa. Koska he ovat osa valtiota. Inhimillinen näkökulma ajattelee jokaista ihmistä, ei valtion yhteistuotantoa. Sinä olet itse valmis uhraamaan ihmisiä henkilökohtaisten käsitteiden takia, jotka pohjautuvat lähinnä illuusioon vapaasta tahdosta.