Kuolemantuomio suomeen!

Ali Suokas

/ #29 Kalle taitaa erottua eduxeen

28.07.2008 22:12

Ohoh KalleKustaahan erottuukin eduxeen tästä joukosta. Juho Jussi-Pussin viestissähän ei muuta täysjärkistä havaintoa ollut kuin se että häneen verrattuna olen valopää.

Kallelle:
Eihän viestini tarvinnutkaan sisällökseen väittämää, kun se oli lähinnä kysymys (tosi fixut keskustelee kysymyxiä esittämällä, ei väittämällä). Kyseenalaistin premissin että Valtion hyöty riittäisi yksin päätösten perusteeksi.

KAlleKustaa, viestissäsi oli aivan herkullinen kohta noukittavaxi irti:
" Kunniakäsitteet ja oikeus ovat jokaisen omia, niiden perusteella ei tule lakeja säätää."
Jos kunnia ja Oikeus eivät kuulu lainsäätöön niin keskusteluhan on sulassa sovussa loppuunkäyty :) ajattelet siis samoin kuin nykyajan tuotantoeläinlaitos-yhteiskunta. Ja koska sopimuxet, myös yhteiskuntasopimus, vaativat toimivuutta molempiin suuntiin ja toisen osapuolen kunnioittamista, otan siis saman asenteen valtiota ja yhteiskuntaa vastaan: kunnia ja oikeus eivät sido käytöstäni. :) Näin se etenee.

"Taino, vielä se miksei tuottamatonta ainesta voi tappaa. Koska he ovat osa valtiota. Inhimillinen näkökulma ajattelee jokaista ihmistä, ei valtion yhteistuotantoa. Sinä olet itse valmis uhraamaan ihmisiä henkilökohtaisten käsitteiden takia, jotka pohjautuvat lähinnä illuusioon vapaasta tahdosta."
Ensin vastustat minua, sitten hyppäätkin puolelleni. "Koska he ovat osa valtiota", sanot. Minä muotoilen saman asian näin "tuottamatontakin pitää auttaa, koska hän on yksi meistä". Ihan sama. Hassua kuitenkin on sisäinen ristiriitaisuus, ensin sanoit ettei kunnia ja oikeus kuulu lainsäätöön koska ne on jokaisen omia makuasioita taijotainsinnepäin, nyt kuitenkin tyrkytät ahkerasti omaa käsitystäsi inhimillisestä näkökulmasta. Et tässä kuitenkaan eroa mitenkään minusta joka tyrkytän usein muille epämuodinmukaista käsitystäni Kostosta yhtenä Oikeuden hyväxyttävänä muotona. mustatuntuumustatuntuu tiedolta. niinhän se menee.