Katri Helenan raitin ja tohmajärven kehityksen puolesta

suuri veronmaksaja Tohmajärvellä

/ #19 Kyläkeskuksen nimi ja koko imago pelkäksi KatriHelenaksi iankaikkisesti haitoista huolimatta?

20.04.2014 10:32

Viuhahtanut aloite koko Tohmajärven keskustan muuttamiseksi tärkeimmän Kauppakadun ja Kirkkotien osalta pelkäksi KatriHelenaksi, on outoa ja epäedullista, tyylitöntä aloitteen tekijältä. Kukaan paikkakunnan emännistä ja keski-iässä tai yli olevista naisista ei kannata aloitetta laajojen keskustelujen perusteella vaan vastustavat henkeen ja vereen. Aloite on tehty pienissä piireissä kävellen yli ja piittaamatta tohmajärveläisten enemmistön käsityksestä mikä olisi oikein. Isku Kauppakadun ja Kirkkokadun lukuisille yrittäjille osoitemuutoksista johtuvista suurista kuluista ei edistä yritystoimintaa Tohmajärvellä. Eräskin yrittäjä menettänyt pelkästään käyntikorttien osoitemuutoksen takia jos tämä toteutuu, tuhansia euroja. Lisää menetyksiä yrittäjille tulisi Kaupparekisterimuutosten takia ja rasitteita haitaten yritystoimintaa Tohmajärvellä.
Koko kunnan imagoksi tulisi laulaja Katrihelena Koistisen kunta ja keskusta epäselvästä syystä. Hänhän ei ole koskaan maksanut veroja Tohmajärvelle eikä ole nykyisin uuden sukupolven piirissä erityisen tunnettu tai palvottu artisti, myöhemmin vielä vähemmän ja yhä harvempien tiedossa eivätkä hänen saavutuksensa ihmiskuntaa kohtaan ole mitenkään suunnattoman arvostettuja tai merkityksellisiä. Arvattavissa on, että matkailukaan ei kasva yhtään tien nimen takia, päinvastoin se voi hullun nimen takia epäasiallisuuden vuoksi kokonaan lakata, samoin yritystoiminta Tohmajärven keskustassa tien epäasiallisen nimen takia. Tämä lienee ollutkin todellinen uudistuksen tarkoitus, pahanteko asukkaita kohtaan. Sanottu kylällä usein että jonkin vielä nimeämättömän kadunpätkän syrjemmällä voi hyvin nimetä KatriHelenaksi, kaikkien ikiajoiksi poljettavaksi jalkojen alle. Onko tuollainen kunnia-asia jonkun tyhmän mielestä?
Kaikki keski-ikäiset ja sitä vanhemmat tohmajärveläiset siis vastustavat ideaa haittojen takia, hyödyn puuttuessa. Koko Suomen kansan ei kuulu päättää myöskään miten Tohmajärven keskustan kadut nimetään jatkossa koska sellainen ei heille kuulu ja siksi adressit.com sivuilla asian ruotiminen on outoa ja myös epäasiallista eli vinksahtanutta. Vastustavat adressit Tohmajärvellä asukasten tekemänä etenevät kunnanhallitukselle päätöksentekoa varten. Tällaine vahingonteko kunnalle on rikos ja yritetty estää.