SRAL Vuosikokousaloite

Jouko Häyrynen
Salo

/ #116 CQ OH, etenkin ProSral ja ConSral -osapuolet

16.11.2008 14:40

Koska en jostakin syystä enää pääse kirjoittamaan fin-ham enkä ham-sauna reflektoreille (blokkaus?) - kaikissa samat txt-asetukset - vain CCF -reflektori toimiin, niin kokeilenpa tänne.

Olkoon tämä ensimmäinen ja viimeinen kannanottoni asioihin ennen lautantaita.


CQ OH

Poikkeuksellisen vilkas radioamatööripoliittinen syksy huipentuu
SRAL r.y.:n Syyskokoukseen, huom. ei johonkin oikeuden päätökseen.
Havaintoja fin-ham ja ham-sauna -keskusteluista:

On liikuttavaa, miten SRAL:oon kuulumattomat ovat niin huolissaan Liiton
asioista.

On liikuttavaa, miten SRAL r.y.:stä hiljattain eronneet ovat niin huolissaan
Liiton asioista.
Liekö syynä sama ilmiö, kuin avioeron jälkeen; tunteita on vielä jäljellä ja
ne täytyy jotenkin purkaa?
Muistakaa: "Pakkojäsenyyden aika on ohi."

On kummallista, miten SRAT Oy:n asioista jaksavat riehua
ei-osakkeenomistajat. Liittoon kuuluminenkaan
ei anna suoraa puhe/päätösvaltaa, vaan sitä käyttää Liiton vaaleilla valitun
hallituksen nimeämä(t) edustaja(t) ao. yhtiön hallituksessa. Liiton hallitusta taas evästää
jäsenistö ja osakeyhtiön hallitusta osakkeenomistajat - eivät kumpaakaan ulkopuoliset.
Hyvä hallintotapa edellyttää pelisääntöjen noudattamista, kaikilta osapuolilta.

On huolestuttavaa, miten Liiton hallituksen entiset jäsenet käsittelevät
asioita julkisuudessa, jotka ovat mahdollisesti heitä vielä koskevien
vaitiolosopimusten alaisia. Suosittelen harkintaa ennen sanaisan arkun
avaamista.

On huolestuttavaa, miten Liiton jäsenet esittävät (edelleenkin) asioitaan
toisilleen ja Liitolle jopa käräjäoikeudella uhaten. Oikeudesta ei yleensä saa muuta kuin "mustia kynsiä" ja pitkän laskun. Onkohan niin, että tämä h a r r a s t u s on muuttunut intohimojen ja muka-legalistien temmellyskentäksi, jossa oma päteminen ajaa realismin ohi oikealta niin että penkka pöllyää? Itse harrastus on sivuseikka, tai ei mitenkään merkityksellinen.

On liikuttavaa, miten tikanheiton kohteiden loppuessa ja uutisarvon jo
väljähdyttyä valitettavassa oikeustapauksessa SRAL vs. jäsen OH2BU, kaivetaan
esille jopa vuoden 2002 WRTC -tapahtumat. YHDEN AINOAN jäsenen tapauksen ympärille on muutenkin kääritty satojen kilometrien killuvyyhti, jossa faktat ja
fiktiot risteilevät mielivaltaisesti.

WRTC 2002:n jutut ovat jo historiaa, mutta totuus ei vanhene.
Jos joku kuitenkin haluaa sitä vielä repostella vanhoilla asioilla, niin huomautan että;

1) SRAL:n, CCF:n ja minun riippumattomana kisajärjestäjänä, välillä ei ole
mitään epäselviä asioita ja kaikki on kirjallisesti
myös sovittu ja loppuun käsitelty (asiakirjat löytyvät mm. Liiton arkistosta).

2) Kaikki seikat Liiton hovioikeudelle jätetyssä aineistossa pitävät
paikkansa, mitä tulee WRTC2002-kisojen järjestelyihin.

3) Kirjalliset todisteet tapahtumasta ovat olemassa (vähintään kolmessa) asianosaisten arkistossa; 1. SRAL r.y. 2. CCF r.y. 3. Minulla
Combrende? Spekulointi on turhaa.

Totuus ei ole aina miellyttävää luettavaa - ei kenellekään.


Me silloiset WRTC-tapahtuman järjestäjät osaamme antaa menneiden olla. Osaattekohan TE, joilla ei ole mitään osuutta tuohon suomalaisen radioamatöörintoiminnan kansainvälisestikin tunnustettuun tapahtumaan.
Korjaan, olihan teitä talikonheiluttajia jo tuolloin ja minustakin tekaistiin syntinen suuri, jopa kirjallisesti, mutta mitäpä tuosta. Suomalaista ham spirittiä ja toverihenkeä sekin.

Voitteko kuvitella, että me yli 200 OH -vapaaehtoista olemme edelleenkin ylpeitä
kun saimme olla tekemässä radiohistoriaa yhdessä kansainvälisen porukan
kanssa.
Siirtäkää siis pyykkilautanne jo muualle. WRTC-asiassa ei ole pestävää, ei ole
pyykkäreitä, eikä enää vettäkään! Tehkää siis itsenne naurunalaiseksi jonkin toisen otsikon alla.

Tarjous

Liittykää kaikki separatistit takaisin Liiton jäseniksi, nielkää ylpeytenne,
lopettakaa ynf-ynf ja auttakaa harrastusta voimaan hyvin. Suunnatkaa vallankuomuksenne uho positiivisiin, rakentaviin asioihin ja lopettakaa täysin hyödytön älämölö.
Niinkauan kun SRAL r.y. on suomalaisten hamssien äänitorvi IARU:ssa, NRAU:ssa ja edunvalvonnassa Ficoraan/valtioon päin, niinkauan Liitolla pitäisi olla positiivinen itseisarvo kaikille OH-hamsseille.

Tarvitsemme toimintaan uusia ideoita ja uusia hamsseja. Suomalaisen hamssiporukan sosiaalinen pääoma ei ole kadonnut mihinkään, kunhan se kanavoidaan rakentavasti. Antakaapa itsellenne mahdollisuus olla rakentava, niin ehkä "naapurikanavan" kaverikin äityy tekemään yhteistyötä.
Liittoon kyllä mahtuu kaikenlaisia mielipiteitä, jos sen jäsenet hyväksyvät
Liiton säännöt ja suomalaisen, demokraattisen ja pluralistisen toimintamallin.
Muutos parempaan on mahdollinen, sääntöjen ja lain puitteissa.

Jos yo. tarjous ei kelpaa, olkaa edes ihmisiksi ja radioamatöörejä. Itsepäisen itsenäinen saa olla, muttei loukata ja häiritä toisia tarpeettomasti; puhelut, tekstiviestit, seinäkirjoitukset, julkaisut jne.
Anarkistisuuteen taipuvaisille on varmasti olemassa muitakin foorumeja, kuin SRAL r.y.

Itse aion keskittyä itse harrastukseen. Minulle se on kilpailutoiminta, DX-toiminta ja nuorten koulutus. Niihin en ole tähänkään saakka tarvinnut Liittoa lyhyen amatöörikauteni aikana, eikä kahdesta ensinmainitusta ole edes mainintaa 2009 toimintasuunnitelmassa.
Liiton jäsen voin olla QSL-palvelun takia, se riittää.

Seinäjoella määritellään minkälainen ja näköinen on Sinun Liittosi!

CUL
Jouko OH1RX