Gazan ja Palestiinan Kansan Puolesta!

Ernesti Hemmingvei

/ #4 Hamas perustettiin tuhoamaan Israel

07.01.2009 13:18

En jaksa alkaa perusteellista selvitystä vääristelystäsi, mutta joku kommentti on paikallaan

"Pitkään jatkuneen Gazan saarron jälkeen, jonka seurauksena ennen joulua 2008 uutisoitiin Gazan asukkaiden joutuvan syömään tunkioilta ruokaa, jopa ruohoa elääkseen... (1*) Käynnistyi valtava sotilasoperaatio "Cast Lead!""

Kuka uutisoi tunkiosyönnistä, ja millä perusteella Israel on siihen syyllinen?
Lyijysadetta kerjäsi Hamas useita vuosia, kuten tiedät.

"Israel toteuttaa näinä päivinä äärimmäisen raakaa politiikkaa Gazassa ja palestiinalaisalueilla."

Ei toteuta. Gaza on itsehallintoalue, jonka tekemiset eivät kuulu Israelille millään tavalla. Poikkeuksen tekee terrori-iskut, joihin Israel on pakotettu reagoimaan (Cast Lead). Gazan siviilien hyvinvointi on Hamasin vastuulla, hoitakoon Hamas asiansa niin ettei kansan tarvitse kärsiä.
Gazalaiset itse ovat Hamasin valtaan äänestäneet, kantakoon kansa seuraukset.

"Israelin armeijan antamien tietojen mukaan jo 18 kuukautta Israelin armeija on valmistautunut valtaamaan Gazan alueen, (2*) joten käynnissä oleva operaatio on suunniteltu aikoja sitten alkavaksi ja omasta toimestaan 4.11. 2008 Israel käytännössä lopetti tulitauon Gazassa tappaen 5, haavoittaen useita.(3*)"

Israel antoi useita varoituksia kertoen seuraamuksista, ellei raketti/kranaattisade lopu. Hamas ei uskonut varoituksia, ja loppu tulos on se mikä nyt on nähtävissä. Israel ei olisi toteuttanut operaatiota, jos Hamas olisi suostunut lopettamaan terrorin.

"Israelin pommitus ja hyökkäys on osoittautunut äärimmäisen julmaksi koko Gazan alueella asuvaa 1,5 miljoonaa siviiliväestöä kohtaan."

Vääristelyä törkeimmillään. Israel EI OLE suunnannut hyökkäystä siviilejä kohtaan, vaan saattaakseen terroristit toimintakyvyttömäksi.
Kohteena on Hamas, ei siviilit.
Valitettavaa on, että sodassa kuolee aina siviilejä, sitä ei ole yksikään sotaoperaatio koskaan/missään pystynyt välttämään.

"Pommitukset ovat kohdistuneet mm. kouluihin, moskeijoihin, sairaalaan, hallintorakennuksiin ja poliisilaitoksiin. Israel käyttää tykistöä, ilmapommituksia tiiviisti asutuilla alueilla."

Pommitukset kohdennetaan vain sinne mistä Israelin sotilaskohteita tulitetaan.
Ei ole Israelin vika, jos Hamas taistelee naisten helmoista, sairaaloista, päiväkodeista, jopa siviilien kodeista.
Hamasille on omat tavoitteet siviilien hyvinvointia ja oikeuksia tärkeämmät.

"Kansainvälisiä avustuksia ei päästetä alueelle, humanitäärinen tilanne on 10 päivää kestäneiden pommitusten jälkeen katastrofaalinen. Vesi-, sähkö-, lääkintä- ja polttoainejakelu on poikki, sairaalat ovat ylikuumenevien generaattoreiden varassa."

Avustukset pääsevät kyllä perille, jos ne ovat humanitaarisia.
Miten on mahdollista, että "suljetulla" alueella on niin valtava asearsenaali?
Hamasilla on Gazassa mm. useita tuhansia qassam-raketteja, kranaatteja, käsiaseita jne. Onko tämä sitä humanitaarista apua?

"Kansainvälisiä tarkkailijoita eikä lehdistöä päästetä paikalle."

Ymmärrän hyvin Israelin asenteen lehdistöä kohtaan, sillä sen verran törkeää propagandaa heistä on maailmalle levitetty. Vaikka näyttää tuota propagandaa leviävän muutenkin...

"Israel ei myöskään osoita mitään halukkuuta neuvotella vihollisuuksien lopettamisesta..."

Höpöhöpö! Israel jos kuka on halunnut neuvotella terrorismin lopettamisesta. Hamas on kuitenkin aina tyrmännyt neuvotelut milloin mihinkin tekosyyhyn vedoten.
Rauha tulee Lähi-itään vasta sitten kun islamilainen maailma lopettaa vihanpidon ja terrorin juutalaisvaltiota kohtaan, sitä ennen on rauhasta turha neuvotella.