Vakuutuslääkärit on asetettava totuusvelvoitteen piiriin

Vieras

/ #114 Re: Muutoksenhakulautakuntien riippumattomuus

05.12.2014 07:49

#63: Esko Leipälä - Muutoksenhakulautakuntien riippumattomuus

abcdef

Mielenkiintoista tietoa Teiltä Esko Leipälä. Kiitoksia Teille ja voimia asian eteenpäin saattamiselle.

Pari huomiota. Ensteksi tästä tapaturmalain 41 d pykälästä eivät tiedotusvälineet ole uutisoineet yhtään mitään? Vai onko? Isoja epäkohtia huomannut ja oikeusministeriölle raportoinut henkilö toimii tällä hetkellä yhtenä Suomen laillisuusvalvojista! Onko hän valvonut ja mitä toimenpiteitä tehnyt jotta nuo epäkohdat pysyvät hallituksen ja eduskunnan kiireellisellä korjauslistalla?

><

Perustuslakivaliokunnan mietintö 6/2014 vp
- mikäli eduskunnan linkki lakkaa toimimasta; tee uusi haku asiakirjan tunnistetiedoilla

< Paluu  |  Sivun loppuun
Tarkistamaton versio 1.1 PeVM 6/2014 vp - K 2/2014 vp
Eduskunnan oikeusasiamiehen kertomus vuodelta 2013

JOHDANTO
Vireilletulo

Eduskunta on 18 päivänä kesäkuuta 2014 lähettänyt perustuslakivaliokuntaan valmistelevasti käsiteltäväksi Eduskunnan oikeusasiamiehen kertomuksen vuodelta 2013 (K 2/2014 vp ).

Asiantuntijat
Valiokunnassa ovat olleet kuultavina

eduskunnan oikeusasiamies Petri Jääskeläinen, eduskunnan apulaisoikeusasiamies Jussi Pajuoja ja eduskunnan apulaisoikeusasiamies Maija Sakslin, eduskunnan oikeus­asiamiehen kanslia

VALIOKUNNAN KANNANOTOT

Yleistä

Eduskunnan oikeusasiamiehen kertomus sisältää oikeusasiamiehen ja apulaisoikeusasiamiesten puheenvuorot, yleiskatsauksen oikeusasiamiesinstituutioon kertomusvuonna sekä jaksot perus- ja ihmisoikeuksien toteutumisesta ja laillisuusvalvonnasta asiaryhmittäin. Kertomuksesta saa selkeän käsityksen oikeusasiamiehen toiminnasta ja laillisuusvalvonnassa esiin tulleista ongelmista.

Perustuslakivaliokunta kiinnittää jälleen erityistä huomiota kertomuksessa olevaan jaksoon, jossa on kootusti esitetty keskeisimpiä puutteita ja parannuksia perus- ja ihmisoikeuksien toteutumisessa. Valiokunta pitää valitettavana, että oikeusasiamiehen kertomuksen tässä jaksossa on jouduttu vuodesta toiseen nostamaan esille samoja asioita. Valiokunta kiirehtii valtioneuvoston ja asianomaisten viranomaisten toimenpiteitä toistuvasti esillä olleiden ongelmien ratkaisemiseksi.

Kertomuksessa on oma jakso Ihmisoikeuskeskuksesta, jolle kertomusvuosi oli ensimmäinen kokonainen toimintavuosi.

><

KOMMENTTIA
Ja näyttää siltä. että lakisääteiseen vakuutus- ja sosiaaliturvaan liittyvät ongelmat eivät ole tässä raportissa mukana. Vakuutusoikeudesta vihjaisemattakaan.

Joten toivottavasti nyt saa riittää henki leviää tässä asiassa ja tätä adressia levitetään entistä aktiivisemmin.