Piennarniittyjen niitto vasta juhannuksen jälkeen

pieni on kaunista

/ #6

17.12.2014 12:09

ELY-keskus leikkaa 3x kesässä. Ei valvo yhtään mitään. Silkkaa rahan tuhlausta.

ELY-keskuksen lisäksi myös paikallisia, ELY-keskuksistab riippumattomia toimijoita esim vanhat ja entiset "prilegio" kunnat-

Piennarniitto on erittäin kilpailutettu toimintasektori, raha kyllä kelpaa paikallisyrittäjille ja perusteluja löytyy - mm tieturvallisuus pätkällä kuin pätkällä kritiikittä.

Esim "Lutukka"-lehdessä positiivinen eri toimintatahojen yhteistyöprojekti ja Tiehallinnon tutkimuksiua aiheesta. Esim soidensuojelun yhteydessä vedottu biodiversiteetin allergiavastaiseen hyötyyn. Pientareet biodiversiteetteineen siel mis ihmiset liikkuu. Kaupungit ja kunnat satsaa istutuksiin, mutta kustannustehokasta kukkaloistoa ei suosita, tn kysymys poliittisista mikrotason tulonsiirroista.

Poissa mielest... Vanhusten ja muiden puolustuskyvyttömien "ruokkoamattomuus" suljettujen seinien sisäl ei haittaa, mut siistit nurmikkomaiset pientareet on "must"- Mikrotason säästöilläkin on merkitystä yksittäisen kuntalaisen kannalta.

Pieniäkään säästöjä ei tule väheksyä. Pienistä puroista...