Metsästysseurojen panostettava pienriistakantoihin ja otettava uusia jäseniä seuroihin!

matti virtanen
helsinki

/ #3 Romaanit metsälle???????

01.02.2009 19:56

Tuomittu kunnallispoliitikko jättää luottamustehtävät Imatralla
22.02.2008 16:27 Vankeuteen tuomittu imatralainen kunnallispoliitikko jättää luottamustehtävänsä. Kristillisdemokraatteja edustava Marko Lind tuomittiin viime viikolla Joensuun käräjäoikeudessa törkeästä petoksesta kahdeksan kuukauden ehdottomaan vankeuteen, jonka hän voi sovittaa 185 tunnin yhdyskuntapalvelulla. Imatran hallintojohtaja Onni Hietalahti kertoi STT:lle perjantaina, että miehen pyytämä ero hyväksyttäneen kaupunginvaltuuston kokouksessa 3. maaliskuuta. Lind, 37, on varavaltuutettu sekä sosiaali- ja terveyslautakunnan jäsen. Kaupungin ja valtuuston johto sai tietää tuomiosta sanomalehti Uutisvuoksen kautta. Petokset tapahtuivat Joensuussa ja Tampereella viime kesänä. Kunnallispoliitikko ja kaksi imatralaisnaista laittoivat internetin seuranhakupalstalle ilmoituksen, jonka kautta saatiin yhteys kahteen vanhempaan mieheen. Heihin pidettiin yhteyttä sähköpostien ja matkapuhelimen kautta. Toinen uhreista lainasi tekijöille rahaa 70 000 euroa ja toinen 5 000 euroa. Lainoja ei koskaan kuulunut takaisin. Koko kolmikko tuomittiin samanmittaisiin rangaistuksiin ja korvaamaan rahat miehille. Lind kiisti oikeudessa syytteen. Ylen Etelä-Karjalan radion nettiuutisten mukaan hän ei aio valittaa tuomiosta, mutta kantelee tutkintaprosessista eduskunnan oikeusasiamiehelle. STT