Eläimille elämisen arvoiset olot - Eläimet eivät saa kärsiä ruoantuotannossa

Vieras

/ #63

01.07.2015 08:59

Allekirjoitin, koska minua hirvittää se mitä ihminen tekee eläimille, ilman, että juurikaan vaivautuu ajattelemaan asiaa. Ihmisen tottumus, sokeus ja kovuus on valtava muuri, estämään eläinten hyvän kohtelun.

Jos tähän ajattelemattomuuden suojamuuriin saataisi jokin läpinäkyvä aukko, se auttaisi asiaa. Moni, joka menisi paikan päälle katsomaan mitä oikeasti tapahtuu, ei ehkä kykenisi enää olemaan ajattelematta... mutta ihminen on järkyttävän kova, kun on kyse oman elämän helppoudesta tai totutuista asioista. Minultakin meni kauan suostua siihen, että näin en pysty jatkamaan, lihaa syödessäni. Keho lopulta ratkaisi asian puolestani; lihaklöntsä ei mennyt alas, tuli oksennus.

Asia on tärkeä. Eläin ei ole olemassa maapallolla sen vuoksi, että ihminen "tuottaisi" sitä tai käyttäisi sitä omiin tarpeisiinsa. Elämme nykyaikaa, jossa ravinto on saatavissa siten, että meidän ei enää tarvitse kiduttaa ketään sen vuoksi tai olla liioitellun julmia.

Tehotuotannossa tapahtuva pitää näyttää ihmisille, jotta he tietävät ja voivat valita paremmin.

Minua inhottavat mainokset, jossa tilallinen tyytyväisenä esittelee lihapakettia. Ennenkuin kiusatun ja tapetun eläimen palaset ovat päätyneet muovikelmuun, on kuitenkin tapahtunut paljon. Ruoan mainostus on valheellista ja ikävät asiat piilotetaan.

Jos esimerkiksi lapsi näkee televisiossa katkelman tällaista kauhurealiteettia - en pysty perustelemaan, selittämään mitenkään, ihmisen läpikotaista pahuutta ja itsekkyyttä. Häpeän ihmistä. Myös itseäni.