PELASTA KOIRAPUISTO!

rakithaiseejaomistajat

/ #44

22.08.2015 15:19

Täällä allekirjoittaneiden suuri enemmistö ei osaa käsitellä,kouluttaa koiraa millään tasolla.

2 Lainausta artikkelin kommenteista.Suurin osa koiranomistajista toimii just niin väärin kuin kommenteissa kerrotaan.Kukaan tuskin myöntää täälläkään mitään eli olevansa täysiä nollia koiranomistajina. Edelliselle  koiraonihana klovnille tiedoksi,että tuun vaikka heti juttelemaan mutta ongelma on,että teidän kanssa ei voi keskustella asiallisesti. Te ette pysty siihen.

Daven Aki

21.8.2015 11:07

No just.

Tää on taas niin höpöhöpöä kuin olla ja voi. Jos joku onkin onnistunut kouluttamaan Labbiksen makupaloilla täydelliseksi, niin sama metodi ei välttämättä toimi luupäisen Bullin kohdalla joka kuvittelee olevansa perheen tuleva kuningas.

Kasvatusmetodit koiran persoonan mukaan, eikä mitään yksioikoista tapaa jota pitäisi kaikkiin soveltaa. Täysin koiria ymmärtämätön ja tasapäistävä asenne.

Yhtä tuubaa koko ohje, kuin Mannerheimin Lastensuojeluliiton vastaavat lasten kasvatusohjeet, jotka täysin suoraan paljastavat että joku Pirkko on kiltin pikku tyttönsä kasvattanut kunnon kansalaiseksi vain kehumalla, ja luulee että samoilla konsteilla itseriittoisesta ja kaikentietävästä pikkuriiviö Nikosta kasvaa myös kunnon kansalainen kun vain heristelee sormea aina kun se heittää kiven naapurin ikkunasta läpi tai haistattaa pasxkat opettajilleen.Juuri tällaisen ajattelumallin takia, jossa ei oteta tapauskohtaisesti huomioon erilaisia persoonia, niin meillä on niin paljon terrosristikoiria ja nuoria.

21.8.2015 13:08

Meidän naapurilla on neljä Shelttiä. Ne saataxxsta tuodut karvakasat ei tee mitään muuta kuin haukkuu joka suuntaan ja yrittää näykkiä kaikkia jotka kulkee alle kahden metrin päästä. Ne on kasvatettu makupaloilla, lepertelemällä ja voivottelulla. Omistajansa on niiden silmissä täysi pelle, ja sitä sekä reviiriä pitää koko ajan herkeämättä suojella, koska koirarassukat ovat saaneet tehtäväkseen homman joka todellakaan ei niille kuulu. Omistajan kuuluisi olla koirilleen laumanjohtaja, ja sellainen yliolento joka on niin voimakas ja mahtava että niiden ei tarvitsisi edes lenkillä pelätä ketään vastaantulijaa tai muita koiria.Siihen tilanteeseen pääsy todellakaan ei vaadi koiran lyömistä, vaan koiran/suden laumapsykologian ymmärtämistä ja auktoriteettia sekä kovaa ääntä oikeissa tilanteissa. Eikä kova ääni ole mitään falsetissa kiljuntaa, vaan mahdollisimman matalaa karjuntaa kun pitää tehdä rajat selviksi.

Tuottaa kieltämättä mielihyvää nähdä meidän Bullin istuvan verkkoaidan vieressä pää kallellaan ihmettelemässä suu vaahdossa toisella puolella räksyttäviä piskejä, ja heidän omistajansa ihmettelyä "miten ihmeessä te olette tuosta noin hyvin käyttäytyvän saaneet", mutta sitten taas kun ne klo 23 aloittaa seinän takana yhteisräksytyksen koska joku käveli talon ohi, niin tekis mieli hakea h......

Makupaloja ja rapsutuksia sekä kehuja tietysti aina kun hommat menee sillä tavalla kuin halutaan, mutta kyllä varsinkin alkuaikoina on hyvä pitää huoli siitä että lauman marssijärjestys ja komentoketju on selvä.