Eveline Fadayelin karkoitus toimeenpantava

Maher Gerges
Vantaa

/ #7 Vastaus

01.08.2009 09:00

Meidän ei tarvitse huijata tai antaa väärää tietoa viranomaisille äitini asiassa. Suomi ei ole mikään taivas ulkomaalaiselle, kuten sinä ajattelet. Ulkomaalaiset täällä Suomessa, olivat he täällä miten pitkään ja olivatpa he kuinka korkeasti koulutettuja, eivät saa kolutustaan vastaavaa työtä. Vaikka itsekin olen korkeasti koulutettu, ajan täällä taksia, mutta olen tyytyväinen, koska pystyn elättämään perheeni ja maksamaan veroni ja laskuni.Ja vaikka itselleni on tarjottu toisesta Euroopan maasta koulutustani vastaavaa työtä huomattavasti paremmalla palkalla, perheeni ja lasteni koulujen takia en ottanut työtä vastaan. Perheen hyvinvointi on minulle todella tärkeää. Vaikka teen tehtäväni Suomessa, enkä häiritse ketään, olen kokenut rasismia ja ennakkoluuloa monta kertaa. Jotkut rasistit ovat olleet todella ikäviä, ja aiheuttaneet minulle hengenvaaraa, mutta silti olen Suomessa, lasteni ja perheen takia, johon kuuluu myös anoppini ja appeni.

Älä ajattele, että äitini haluaa tulla tänne sosiaaliturvan vuoksi. Äitini on täällä koska hän on äitini, ja on meidän, minun ja veljieni vastuulla. Hän hoiti meitä kun olimme lapsia, me hoidamme häntä kun hän on vanha, eikä kykene itse täysin huolehtimaan itsestään.

Äidillä on Egyptissä iso talo täynnä arvokkaita tyylihuonekaluja, ja monta makuuhuonetta. Täällä hän nukkuu sohvalla. Hän on tullut tänne olemaan lastensa ja lastenlastensa lähellä.Olemme antaneet viranomaisille allekirjoitetun vakuutuksen, jossa ilmoitimme, ettemme halua äidillemme sosiaalietuuksia, ja vastaamme hänen kuluistaan itse. Olemme myös ehdottaneet, että äidillemme annettaisiin edes pitkäaikainen turistiviisumi, jolloin hän voisi olla luonamme, eikä tarvitse lähteä pois 6 kk:n jälkeen. Ei ole järkevää, että meistä joku jättää perheensä ja työnsä tänne, mennäkseen äidin kanssa Egyptiin odottamaan seuraavaa turistiviisumia.
Äiti on nyt ollut täällä kaksi ja puoli vuotta, olemme käyttäneet vain yksityisiä lääkäripalveluja ja ostaneet hänen lääkkeensä apteekista ilman kelan korvauksia. Pystymme kyllä hoitamaan hänet jatkossakin häiritsemättä sen enempää muita veronmaksajia.

Se mitä äidille on tapahtunut Egyptissä, on totta. Meillä on todistusaineistoa siitä, ja kaikki on toimitettu viranomaisille. Myös Egyptin suurlähettiläs tietää, että tapahtumat ovat totta. Hänen virkatehtäviinsä kuuluu pitää yllä Egyptin hyvää mainetta. Lähetystölle antamassani lausunnossa pahoittelin lehtijuttujen Egyptin maineelle aiheuttamaa vahinkoa, en muuta.

Koska tunnut olevan Egyptin lain ja tapahtumien asiantuntija, haluan, että tutkit tätän asiaa.

Tiesitkö muuten, että Egyptin perustuslain 2§:ssä sanotaan, että Egypti on muslimimaa, ja islamin sharialaki on pääasiallinen laki. Tämä pykälä kumoaa täysin perustuslaissa olevan pykälän 40, jonka mukaan kaikki ovat tasa-arvoisia rotuun tai uskontoon katsomatta.

Tässä sinulle sivuja, joista pääset vähän alkuun tutkimuksissasi:
www.petitiononline.com/coptic/petition.html
www.humanrights-geneva.info/Concern-for-attacks-on-Egyptian,4641

Etsi ja tutki, löydät paljon lisää. Mieti,ennenkuin puutut asioihin, joista et oikeasti tiedä.