Turkistarhaus kiellettävä!

Kerava

/ #14 ....

20.02.2010 18:42

Juha-Pekka Perälä, perustelemattomasti pystyy kuka tahansa väittämään, että maapallo on litteä. Ja jos olet itse toteuttamassa moisia järjestelmiä, niin olet yksi niistä kohderyhmistä, joihin ehkä jonakin päivänä yritetään vaikuttaa.

Maarit Virolainen, tuollaisella asenteella se ei varmasti koskaan tule sitä olemaan ja uskon suuresti, että vielä vähemmän tällä addressilla. Karkki on myös turhake, monelle auto on turhake, päihteet on turhakkeita jne... tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin. Ihan yhtälailla keinokuidun tekeminen on turhake, joka tuo vielä paljon saastetta luontoon päästöjen ja jätteiden kautta.

Vaikka elämme jo vuotta 2010, niin ihmisien käsitykset asioista on ihan yhtälailla mustavalkoisia kuin muutama tuhat vuotta sitten. Tässä monesti herää ajatus, ajetaanko tässä eteenpäin oikeasti eläimien asiaa, vai jotakin omaa pakkomiellettä. Ilman turkistarhausta esille tulee ennen pitkää mm. salakuljetus ja salametsästys. Tämä kaikki vaikuttaa eläinkantaan. Jos luontoon aletaan istuttamaan mielettömät määrät jotakin tiettyä eläintä turkiksia varten, niin ongelmaksi kasvavat taudit ja ravinnonpuute. En edes odota, että valtaosa tämän ketjun lukioista tätä kaikkea ymmärtää, sillä tuskin tätä addressia olisi muuten edes aloitettu. Joka tapauksessa turkit ovat tulleet jäädäkseen. Aivan samalla tavalla kuin alkoholi, tupakka tai vaikkapa ydinaseet. Näille kaikille voidaan määrätä standardeja ja lakeja, joita noudattamalla maailmasta saadaan parempi ja miellyttävämpi paikka kaikille.