Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle

Marko.L

/ #2910 Re: vuokrat liian korkeat

21.03.2016 18:53

#98: - vuokrat liian korkeat

Se on kyllä totta, että vuokria nostellaan joka ikinen vuosi, entäs miten käy ajan kanssa työttömälle ja pienituloiselle kun vuokrat on tulevaisuudessa aivan liian suuret eteenkin jos sosiaalitoimiston vuokrakatto ei nouse ylöpäin? onko muutettava huonokuntoisenpaan asuntoon jossa ei vuokrat nouse vai mitä on tehtävä, veneen allekko sitä pitää työttömän ja pienituloisen  muuttaa tulevaisuudessa kun yksikertaisesti ei ole silloin kohtuuhintasia vuokra-asuntoja?

Itse kun muutin VVO vuokra-asuntoon 2008 oli vuokra tuolloin 308€ ja nyt se on jo noin 425€, että ylöspäin on vuokrat menneet ja kohtuuhinnasta ei tässä tapauksessa ole kysymys vaan suorastaan rahastuksesta joka ikinen vuosi.

Se on varmaa, että mikäli sosiaalitoimiston vuokrakatto noin 385€ ei ylöspäin mene ja kun vuokrat koko ajan nousevat on pakko hakea huonokuntoisempaa asuntoa koska ei ole varaa maksaa nykyisestä sillä omavastuu osuus on silloin aivan liian suuri siis tulevaisuudessa ja tähän ongelmaan on hitto vieköön nyt puututtava, ei sitten vasta kun on ongelmia.

Taitaa olla fakta se, että asuntojen vuokranantajat haluavat pienituloiset pois jalkojen alta ja saada hyvä- ja keskituloiset asuntoihin joissa työttömät ja pienituloiset asuvat eli Suomeksi tulevaisuudessa tulee todella isoja ongelmia jos liian suuriin vuokriin ei nyt puututa niin, että saataisiin vuokrat kohtuunhintaisiksi ja silloin se tarkoittaisi sitä myös, että olisi pitempiaikaisia vuokralaisia eikä näin ollen asunnot seisoisi tyhjinä kun niistä ollaan muutettu pois vaan kun vuokra on kohtuuhintainen pysyvästi niin vaikka vuokralainene muuttaisi pois asunnosta olisi todella pian uusi vuokralainen tilalla eli kysymys kuuluukin, että MISSÄ ON KOHTUUS JA INHIMILLISYYS?