Eveline Fadayelin karkoitus toimeenpantava

01.07.2010 15:20

#7: Maher Gerges - Vastaus

Tästä se alkoi!

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;} @page WordSection1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 2.0cm 70.85pt 2.0cm; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.WordSection1 {page:WordSection1;} --> Korkeimman hallinto-oikeuden paatos

Antopaiva 8.3.2010, taltionumero 444, diaarionumero 3089/1/09

Valittaja: Egyptin kansalainen Evelin Isa Fadail, Egypti

……

Kouvolan oikeusaputoimisto on 1.6.2009 tekemallaan paatoksella myontanyt Fadailille oikeusapua 20.5.2009 lukien ilman perusomavastuuosuutta. Hanen oikeudenkayntiavustajakseen on maaratty varatuomari Eero Lamberg.

Lamberg on esittanyt yhteensa 1281 euron palkkiolaskut.
……

Oikeudenkayntiavustajan palkkio

Lambergille maksetaan valtion varoista oikeusapulain 18 pykalan 1 momentin nojalla oikeusavun palkkioperusteista annetun valtioneuvoston asetuksen (290/2008) 2 ja 6 pykalan mukaisena kohtuulliseksi arvioituna 10,5 tyotunnin mukaan laskettuna palkkiona avustajan tehtavasta vaaditut 1050 euroa. Kokonaispalkkioksi, joka sisaltaa arvonlisaveroa 231 euroa, muodostuu siten 1281 euroa. Mainittu maara jaa valtion vahingoksi.