Koirakuiskaaja Cesar Millan pois TV:stä

Vieras

/ #49 irtokommentteja

02.08.2010 19:22

Jotenkin tuntuu näistä kommenteista että osa vastaa irrallisiin lauseisiin asiasta tietämättä. Esim. koiran hirttäminen ja kuristaminen, ja potkiminen. Huoah.

Tuo hirttonaru, jota myös meidän koiranäyttelyjen myyntikojuissa myydään nimekkeellä noutajapanta, ei kylläkään ole tarkoitettu käytettäväksi, kuten ei myöskään metallinen ketjupanta, kuristuspannaksi. Vaan kiristyspannaksi. Panta tulee olla juuri korvien takaa ja leuan alta. Silloin pienellä liikkeellä koira tuntee korjaavan liikkeen ajoissa. Tätähän on käytetty vaikka kuinka pitkään esim näyttelykäytössä. (Vai onko nyt yht'äkkiä kerättävä adressi myös kääpiorotujen näyttelykehiä vastaan kun niillä tuskin etujalat osuu maahan kun juoksutetaan kehässä... julmaa) Jos koirallesi ei tule tähän korjaukseen vastetta, eli mielummin kuristuu kun tottelee - vaihda metodia, älä suotta kurista sitä koiraa vain siksi kun näin neuvottiin.

"Potkiminen". Tätä olen käyttänyt ja menestyksellä. Siis todellakaan kyse ei ole potkaisemisesta, ja tätä nimen omaan Millan korostaa - liikkeessä ei tule olla voimaa. Sitä paitsi, olisin itse pois tasapainosta ja oma liike eteenpäin katkeaisi jos pitäisi oikeasti nasauttaa koiraa kylkeen ;o) Se on tahdon osoitus, kuten kouraotekin. Huomio tulee kiinnittää laumanjohtajaan ja irroittaa kiihtymyksen tuottavasta kohteesta. Se on herätys, että nyt ollaan menossa kohti ei toivottavaa käyttäytymisä ja se korjataan ennenkuin tapahtuu. Anna sitten vaikka sen jälkeen se nami. Tai kehu, niin kuin meillä.