Victoria Milan sivusto pois Suomesta!

Erobouzu

/ #13 Järjetön adressi

10.11.2011 05:41

"Viranomaisilla on keinot estää sivuston käyttö Suomessa. Vaaditaan sitä!"

Naurettavaa. Sivusto ei tee Suomen lain mukaan mitään laitonta tarjotessaan tuollaisia palveluja. Kirkko ja valtio on erotettu jo pitkän aikaa toisistaan, minkä takia aviorike ei ole tuomittava teko (lähde: Avioliittolaki 13.6.1929/234 http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1929/19290234). Lisäksi en näe sivuston rikkovan lainkaan rikos- tai järjestyslakia (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001 ja http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030612) joten sitä ei voida laillisin perustein netistä poistaa.

"Perusperhe kunniaan.
Ei ihminen tarvitse tällaista.
Sotii meidän uskonnollista ja avioliittolakia vastaan."

Ongelma onkin lähinnä se, että jotkut eivät hyväksy ihmisten ajattelevan hieman eri tavalla, kuin itse ajattelee. Pitääkö meidän kaikkien elää tässä nykymaailmassa seuraten jotakin uskontoa, jonka mukaan huorintekijät pitäisi kivittää kuoliaaksi? Ei pidä. Avioliittoa voivat ihmiset toki kaikin mokomin pitää pyhänä, mutta se ei tarkoita sitä, että kaikkien ihmisten näin tarvitsisi tehdä, sillä kaukana ovat ne ajat, jolloin ihmisiä julistettiin pannaan ja pistettiin häpeäpuuhun kirkonmäelle vain siksi, ettei noudattanut jumalan sanaa niin täsmällisesti, kuin kateellinen naapuri olisi halunnut. Uskokaa tai älkää, mutta ajat ovat muuttuneet ja takapajuiset ja taikauskoiset käsitykset jumalista ovat väistymässä. Kristinuskon voi jättää tästä keskustelusta kokonaan sikseen ja kuten myös yllä mainitsin, ei sivusto myöskään riko avioliittolakia.

Mitä tässä pitäisi siis tehdä? Ehkä ihmisten pitäisi hyväksyä se, että jotkut elävät huonossa parisuhteessa ja Victoria Milan -sivusto on ainoa keino tilanteen parantamiseksi. Ehkä ihmisten pitäisi hyväksyä se, että jotkut eivät välitä omista teoistaan tai niiden seurauksista. Tästä asiasta kohun nostattaminen on hieman sama, kuin joku vaatisi kyynärsauvojen poistamista Suomesta, koska ei itse niitä tarvitse. Se, mitä yksi ihminen tarvitsee ei välttämättä ole sama, mitä toinen ihminen tarvitsee ja sitä pitäisi kunnioittaa. Ihminen itse päättää omat arvonsa.

Henkilökohtaisesti olen pettämistä vastaan. Olen nähnyt siitä aiheutuvan tuskan parisuhteessa, jota petetty osapuoli kuvitteli onnelliseksi, eikä se ollut mukavaa katseltavaa. Onneksi perheen lapsi oli jo aikuinen, joten kaikki ei mennyt pilalle. Olen myös nähnyt parisuhteita, joissa puolisot eivät harrasta seksiä eivätkä puhu toisilleen, mutta ovat liian tottuneita, liian pelokkaita tai liian itsepäisiä eroamaan. Pettämistilanne on kokonaisuudessaan siis hyvin paljolti riippuvainen parisuhdeen laadusta, eikä kukaan ulkopuolinen ole arvollinen tuomitsemaan tilannetta parin puolesta. Täytyy vain toivoa, että aikuiset ihmiset eivät pilaa perheidensä onnea, vaan sivuston käyttäjät todellakin onnistuisivat elvyttämään oman alkuperäisen liittonsa.