Matalampia kerrostaloja Kirkkonummen Laajakallion keskustaan ja Tolsan seisakkeen läheisyyteen

Johanna Vireaho
Adressin tekijä

/ #14 Re: Kaavoittajan (=kunnan) ahneus lisää myös Laajakallion alueen liikenneongelmia

23.08.2010 09:03

#12: Tarja Sviili - Kaavoittajan (=kunnan) ahneus lisää myös Laajakallion alueen liikenneongelmia

Hei!

Itse toivoisin myös, että alue jätettäisiin pientalovaltaiseksi omakoti- ja rivitaloalueeksi, mutta valitettavasti radan ja moottoritien läheisyys luovat painetta kerrostalorakentamiselle, joten epäilen, että saisimme tästä radan varresta sellaista. Tavoitteena kunnan asuntorakentamiselle ja kaavoitukselle on, että kaavoitusalueelle saadaan 600 asukasta, joka nyt kaavoituksen laskelmien mukaan olisi vielä nousemassa 650 asukkaaseen. Toivottavasti kerrostalojen madaltaminen vähentää henkilö- kuin moottoriajoneuvojen määrääkin tällä alueelle edes johonkin kohtuulliseen. Tavoitteitahan ei ole pakko ylittää, joskus ne voidaan alittaakin. Suunnitelmalinjauksia on helppo tehdä paperille, mutta niiden vaikutukset selviävät vasta todellisina myöhemmin. Toivottavasti tämä adressi saa päättäjiä pohtimaan sitä, että olemme kunta, emme kaupunki ja rakentaminen toteutettaisiin sen henkeen.

Tolsantietä tosiaan kaahataan aivan liian kovaa, sen kuulee jo parin sadan metrin päästä Tolsantiestä asuvat, saati aivan vieressä. Tolsantie ei turvallisuudenkaan osalta ole mikään mukavin jalankulkijalle tai pyöräilijälle. Kenties joskus sitten tulevaisuudessa saisimme myös kevyen liikenteen väylän sen varrelle ja puistomaista (=lisää puita) vähentämään tien varrella asuvien melusaastetta ja tekemään alueesta viihtyisän. Tosiasia on, että mitä enemmän asutusta, sitä enemmän moottoriajoneuvoja kuin läpikulkuliikennettäkin.