Kannabis lailliseksi

- -

/ #135

07.04.2007 00:01

Miten ihmeessä voit verrata murhaamista ja kannabista keskenään? Harvinaisen outo argumentti. Kannabikseen ei nimittäin voi kuolla. Yksinkertaista, yliannostus on nimittäin 40 kiloa. Tavallisessa jointissa on yleisimmin 0,5-1 grammaa. Yksikään ihminen ei ole suurimmissakaan määrin kuollut tuhansienvuosien käytön aikana.

Kun taas alkoholiin kuolee pelkästään Suomessa vuodessa 2 500 – 3 000 ihmistä.

Hollanissa kannabista polttelee 2% vähemmistö vakituisesti laillistamisen jälkeen, eli murto-osa väestöstä. Kannabiksen laillistamisen jälkeen Hollannin politiikan päätavoite - vähentää huumeiden aiheuttamaa vahinkoa - saa edelleen tukea vertailevista tilastoista. Yli kaksi prosenttia Saksan arviolta 100000:sta narkomaanista kuoli huumeiden väärinkäyttöön viime vuonna Saksan huumeriippuvuuskeskuksen mukaan. Mutta alle puoli prosenttia Hollannin 25 000:sta narkomaanista kuolee vuosittain elämäntapansa seurauksena. Kovien huumeiden nuoria käyttäjien keski-ikä euroopassa on suurin, joka kertoo myös
kannabiksen laillistettumisen estävän 'porttihuumeutumisen.'

Politiikka vapauttaa myös voimavaroja narkomaanien hoitoon.

Kannabiksen on todettu tutkimuksissa sisältävän paljon potentiaalia mm. kipu- ja astmalääkkeenä. Tässä muutamia esimerkkejä, lisää löydät tään adressin kommenteista:

* Epilepsia
* Syöpä(kivun lievitys, pahoinvoinnin helpotus, ruokahalu stimulantti;
THC:n on myös raportoitu vähentävän syövän riskitiheyttä 82%:lla, mutta
kannabissavu voi lisätä riskiä myös riskiä tietyille suun limakalvoalueen syöville.)
* AIDS (kivun lievitys, pahoinvoinnin helpotus, ruokahalu stimulantti.)
* Migreeni
* Astma
* Reumatismi

Valitettavasti nykyisen lainsäädännön takia, Suomessa lääkkeenä tällä hetkellä saa käyttää vain yksi luvan saanut mies, joka kärsii onnettomuudesta seuranneista neuropaattisista kivuista. Erityisluvan saaminen vaati valitettavasti jopa 20 kuukauden prosessin.

Kannabis on oiva luonnonmukainen, eikä voi aiheuttaa fyysistä riippuvuutta eikä vaarallisia yliannostuksia, toisin kuin monet nykyiset lääkkeet, kuten esimerkiksi Xanor.