Pöytyän susijahti sisälsi salakaadon

Realisti

/ #18 Murhaajatkin piipun eteen?

17.01.2012 19:36

Nro 16, "maalaisjuntti" kirjoitti mm. seuraavaa:

"Luulen että teillä ei ole ketään ketä suojella ja siksi ette ymmärrä asian vakavuutta, täällä suojellaan pieniä lapsia ja koiraa."

Asun itsekin haja-asutusalueella, Laitilassa. Laitilan naapurikunnissa Mynämäellä ja Nousiaisissa on laajalti susia, onpa jokunen nähty Laitilassakin pyöriskelevän. Pihallamme on lemmikki-/metsästyskoira, sekä perheessä lapsia. Perheinemme siltikään emme inhoa susia, kuuluvathan ne luontoon siinä missä esim. ilves tai hirvet. Käymme myös sienessä ja marjassa, mutta emme pelkää. Jos susi päättää käydä vaikka lastemme tai koiran kimppuun, surullistahan se olisi, mutta luonto on sen silloin niin tarkoittanut. Ei susi huvikseen tapa, toisin kuin ihminen. Miksi sudet täytyisi tappaa, mutta ihmis-murhaajat saavat jäädä henkiin? Ihminen on kuitenkin jonkun tappaessaan tehnyt väärin, ruokaa olisi murhaaja saanut marketistakin. Ei susi voi ostoksilla käydä, pakko sen on itse saalistaa. Vaikka sitten niitä lapsia. Lopuksi kuitenkin totean, että yllätyn, jos susi ihmisen kimppuun käy.