Kotihoidontukea ei saa lyhentää

Vieras

/ #42

02.03.2012 14:50

Yhteiskunta ei pyöri kotona olemalla, se on selvä. Mutta. Lapsen koko minä-kuva muodostuu muutaman ensimmäisen elinvuoden aikana. Suurin osa asiantuntijoista on sitä mieltä, että alle kolmivuotiaan paikka on kotona. Miten hallituksella on kanttia kyseenalaistaa tämä? Ei ne uudet päiväkodit ja hoitoryhmätkään ihan pikku rahalla synny, maksavat nekin jotain. Isossa osassa kunnista on jo nyt jatkuva pula hoitopaikoista, tiloista ja tädeistä. Mistä niitä nyt yhtääkkiä otetaan lisää? Rahalla saa toki porukkaa töihin, mutta mistä se raha. Tätä ei ole mietitty loppuun asti.
Plus se, että isoissa hoitoryhmissä sairastetaan luonnollisestikin enemmän. Eli vanhemmat ovat kotona hoitamassa sairaita lapsiaan. Kenen etu se on? Ei kenenekään. Kaikilla ei ole mahdollisuutta kutsua isovanhempia hoitamaan lapsenlapsiaan. Seuraavassa vaiheessa kiristetään oikeutta sairaan lapsen hoitamiseen. Huhhuh, mitä päätöksiä hyvinvointi Suomessa tehdään.