IRTI TURVEVESIPÄÄSTÖISTÄ

/ #1059 Re: Vaatikaamme turpeen hyödyntämistä

05.04.2012 17:09

#1057: turvetta riittää - Vaatikaamme turpeen hyödyntämistä

Myy vaan omat turpeesi, mikäli sinulla sattuu sellaista olemaan, minä en ainakaan myy lapiollistakaan nykysysteemiin.

Puhdasta ympäristöä ei voi mitata rahassa - vai oletko laskenut mielessäsi, mikä on käypä hinta rauhallisesta ja puhtaasta asuinpaikasta? Turvesuon haittapuolet eivät rajoitu pelkästään vesistöpäästöihin - täytyy ihmetellä suunnattomasti, miksi suot pitää sijoittaa pääsääntöisesti asutuksen keskelle!! Se on oikein rattoisaa olemista, kun leppoisana kesäiltana haluaisit oleskella ulkona kenties grillata tai tehdä jotain muuta mukavaa, niin muutaman sadan metrin päässä jyrää 4-5 traktoria ulisevine ja pöllyävine imuvaunuineen - ympäri vuorokauden!

Oletko koskaan ajatellut, ettei maailman olemassaolo lopu sinun maallisen olemisesi jälkeen - sinun loppu ei ole vielä maailmanloppu. Tuo 800 mrd on lopullinen kertakorvaus 1/3-osasta suomenmaasta (ja kaupan päälle pilatut vesistöt) - silläkö olisit valmis myymään? Venäläisetkin saattaisivat maksaa jopa enemmän puhtaista rantatonteista - mieluummin venäläinen naapurina kuin turvesuo!

Kaivosteollisuuskin on oikein Suomen lippulaiva maailmalle - kuten Talvivaara on se miehekkäästi osoittanut. Todella esimerkillistä kestävän kehityksen mallia!!!