IRTI TURVEVESIPÄÄSTÖISTÄ

pieni on kauniimpaa

/ #1135 Re: Turve on ainoa suuri energiavaramme jolla luontomme tuhotaan!

20.04.2012 15:38

#1133: Yritysjohtaja - Turve on ainoa suuri energiavaramme

Luonnonsuojelua voi olla hyvin vaikea hyväksyä ja ymmärtää, jos oma maailmankatsomus perustuu lähtökohtaisesti rahan ja talouselämän ympärille. Enkä tarkoita pelkästään "Yritysjohtajaa", vaan myös niitä sukanvarteensa rahaa kerääviä, jotka sodan jälkeen rakensivat pulan täyttämän elämänsä "parempien aikojen rahahyvinvoinnin" varaan. Onhan sekin toki hyväksyttävää, jos siltä tuntuu, mutta luonnon riistämisen ei enää pitäisi kuulua edes bisnesmiesten oikeuksiin.

Sitten joskus, kun taskuton paita on päällä, elämän filminauha kertonee rahaväellekin millaisesta hävityksestä turpeenkaivuussa, suoympäristöjen tuhoamisessa ja vesistöjen pilaamisessa oli kysymys. Kun näilläkin turvetta ihannoivilla ihmisillä on jo oikeasti kaikkea  -  siitä olen aivan varma  -  eikä mitään taloudellisen hyvinvoinnin edellytyksiä puutu, niin mitä vielä haluatte talouden nimissä suomalaiselta luonnolta riistää?

Tuhottu luonto ei herää eloon edes isoilla turverahoilla ja turveväen hyvällä tahdolla. Ei meidän elinaikanamme.