Eläimille elämisen arvoiset olot - Eläimet eivät saa kärsiä ruoantuotannossa

Pienetkin teot ovat vaikuttamista ! ei luovuteta !
Vieras

/ #14 Kiitos Salla Tuomivaaralle

11.12.2010 11:50

Keinot, mitä yksityinen ihminen voi tehdä eläitenpidon julmuuksien vähentämiseksi tuntuvut kovin vähäsille,mutta jokainen pienikin teko on parempi kuin ei mitään. Oma pieni panos, miten itse yritän osaltani edes jotenkin auttaa tuntuu mitättömälle, mutta kärsimyksiltä, ja julmuuksilta ei voi sulkea silmiään, ja siksi yritän tehdä edes jotain. Siksi yritän vaikuttaa osaltani lähettämällä lehtiin asiallisia mielipidekirjoituksia, avustan rahallisesti eri järjestöjä (Viipurin Koirat ry, Pelastetaan koirat ry, Aasian karhutarhat ym. )Olen täysin tietoinen siitä, että en voi tietää minne rahani päätyvät, mutta olen ainakin yrittänyt. En myöskään syö lihaa, ja laitan kaikkiin tällaisiin vetoomuksiin nimeni alle. Hienoa, että Salla on tämänkin adressin laittanut viriämään.

Olen iloinen siitä, että Salla Tuomivaara on älykkäästi ja fiksusti tuonut esille Animalian kautta turhistarhauksen "epäkohtia", ja malttanut olla asiallinen, vaikka varmasti se on vaikeaa...Seurasin tv:stä taannoin turkistarhuaskeskustelua ja Sallalla on rautaiset hermot ;) Eli turkistarhuasta puoltavien mielipiteet ja käsityksen ovat niin kivikautisia, että niitä oli hyvin vaikea edes kuunnella.

Ja kansaan toki vetoaa viime kädessä kuitenkin paremmin ehkä juuri maltillinen linja, kun edelleenkin täällä elää niitä joiden mielestä jo kasvissyönti on hyvin epäilyttävää hihhulointia, ja eläinten kohtelulla ei ole mitään väliä, eivätkä eläimet edes tunne mitään, eli siis niitä saa kohdella kuin esineitä (olosuhteille, kärsimyksillä ei ole mitään väliä) JOten tuollaisia kun kuitenkin valitettavasti elää vielä paljon, niin heidän kanssaaa ehkä tuo hillitty linja voi saada edes muutaman ajatuksen aikaan.

Toki mielestäni radikaalimmat teotkin ja mielipiteet ovat aivan oikeutetuja, niinhän nämä elämiä näissä laillistetuissa kidutustarhoissa pitävätkin tekevät, ja vaahto suupielessä huutavat käsittämättömiä höpötyksiään "laillistetuista elinkeinoistaan" ym. jargonista, millä ei ole mitään muuta perustetta, kuin se, että turkistarhaus mm. on Suomessa edelleen laillistettua ja valtion sallimaa eläintenrääkkäystä. Ei se, että muinainen raamatunaikainen laki on sen sallinut, tee siitä moraalin ja etiikan nimessä laillista. Ja kaikkihan tietävät, että laki perustuu aikansa eläneisiin uskomuksiin, joilla ei ole katetta, kun ihmisen viisaus lisääntyy. Esim. aikoinaan maapallo oli litteä, ja nykään jo toki uskotaan, että sehän onkin pyöreä.

Ja miksi nämä rohkeat nuoret, jotka henkensä uhalla tekivät näitä "laittomia" huomatkaa sitaatti ! tekivät kuvauksia salaa turkistarhoilla -eivät ole saaneet mitään tunnustusta siitä ! Miksi heitä ei ole kutsuttu presindentinlinnaan valokeilaan tekojensa ansiosta. Olen kiitollinen siitä, että tällaisia nuoria on olemassa. Ilman heitä meistä moni eläisi vielä tänä päivänä siinä lapsenuskossa, että siellä ne pikkukettuset ja siat, ja lehmät ym. elävät kuin joulukorttimaisemasn onnelassa. Ja kauhea haloo nostettiin, että herranen aika, oikein sitten salaa kuvattiin, ja nämä asiat nostettiin keskustelun kärkeen, ja sivuun jäi se, että mitä jos näitä kuvauksia ei olisi tehty!! Kansa meni tähän halpaan ja media samoin, ja näiden edelläkävijänuorten ansiot, jotka toivat kärsimyksiä päivänvaloon - jätettiin salakuvauskohun varjoon.

Ja mitenkähän näitä kuvia olisi toteen tuotu, jos ei salakuvilla. Olisi vissiin pitänyt odottaa kutsua kuvauksiin.

Kiitos SAllalla ja Animalialle, olette nostaneet profiilia aktiivisena toimijanana ja järjestönä, jonka toimintaa arvostan ja Sallalle ruusuja paljon, jotta hienosti teet työtäsi. Animalia on rohkea toimija.

Odottaisin myös SEY:ltä hieman aktiivisempaa otetta asiohin, hieman liian hampaatonta toimintaa teillä on, olen ollut vuosia jäsen, mutta alueeni paikallisyhdistyskin nukkuu ruususen unta Rovaniemellä, joten tuntuu aika turhalle maksaa teille jäsenmaksua, ja tällä hetkellä en miehenni kera sitä maksa. Odotan toimintaa ja näkyvyyttä.