Karaoke luokiteltava tasokkaaksi ohjelmaksi ravintolan jatko-aikalupia myönnettäessä

Johann Wolfgang Von Goethe
Grani

/ #8

23.07.2007 12:10

Olen sitä mieltä että Karaoke on parempaa ja tasokkaampaa ohjelmaa kuin 'levy musa'.

Levy musa baareissa taas:
DJ määrää musan

-DJ määrittelee musiikin kysynnän mukaan eli, kun ihmiset käyvät häneltä toivomassa kappaleita sekä suosio-tason mukaan, ts. sen mukaan, mitä sillä hetkellä eniten radiossa/listoilla soitetaan eli mitä ihmiset eniten haluavat kuulla. Asikkaat siis määräävät musiikin - kuuntelemalla näitä kappaleita radiosta/tv:stä/omilta soittimiltansa. Jollei pidä soitetusta musiikista, on väärässä paikassa.

Vain yhden tyylistä musaa koko illan

-Klubeilla soi useimmiten R n' B, Pop, Club, House, Techno, jne. joten ei kovinkaan "yhden tyyliseltä" kuulosta. Joissain paikoissa tyyli on sama ja, jollei kyseisen baarin musiikkityylistä pidä, on näinollen asiakas itse väärässä paikassa.

Ei paljon DJ:t spiikkaile

-Klubeja voi hyvin verrata tanssimusiikkiradioihin: kuuntelijat eivät halua kuulla turhia löpinöitä, vaan käyttää musiikkia tarkoitukseensa - tanssimiseen. Baareissa on useimmiten jukeboksit ja soittolistat tietokoneella ja harvemmin näkee DJ:ta. Jos DJ paikalla on, hänet on kutsuttu juuri nimenomaan soittamaan musiikkiansa. Karaoke-isäntä on vallan eri asia, hänhän on periaatteessa lähempänä yhden miehen housebändiä kuin DJ:ta.

Ei voi osallistua

-Klubeilla osallistutaan tanssien. Baareissa ihmiset ennemminkin haluavat kuunnella musiikkia keskustelujensa ohessa. Jos henkilö haluaa laulaa musiikin mukana, hän tosiaan menee sinne karaoke-baariin - juuri sitä vartenhan ne on kehitetty.

Jos tykkäät tanssia sitä yhtä tyyliä ni voit (muita ei tule/vaihda baaria)

-Jos henkilö menee paikkaan, jonka tietää olevan tyyliltänsä esim. Rock-henkinen, eikä pidä ko. tyylistä, on asia aivan hänen oma syynsä. Yhä edelleen klubeilla soitetaan hyvin paljon erilaista musiikkia - monissa klubeissa on esim. Lounge- istuskelualue, jossa soi rauhallinen, melodinen musiikki ja SuomiPop/Rock- alue, jossa taasen soi nimenmukaisesti Pop ja Rock- klassikoita, Päätanssialue, jossa soi uusimmat ja halutuimmat klubihitit (yllä mainitut tyylit sisältyen valikoimaan) ja Retro- alue, jossa taasen soi laidasta laitaan 70-80-90- luvun diskohittejä. Siinä sitä on valinnan varaa, yhden katon alla kaikki - ja jollei enää siinä vaiheessa kelpaa, on taas väärässä paikassa ja olisi varmaankin parempi jäädä kotiin vetämään "kalsarit".

Laula mukana täysillä ni lennät pihalle. (riippuu baarista)

-Se on muiden ihmisten häiritsemistä tietyllä desibelimäärällä baarissa/klubissa, jossa asiakkaiden laulu ei kuulu ohjelmaan. Omasta mielestäni asiakas saa vallan hyvin laulaa, jos on käynyt kysymässä luvan jokaiselta muulta asikkaalta ja kaikki ovat suostuneet. Karaoke-baariin mentäessä asiakas antaa suostumuksensa automaattisesti.

Ihmettelen syvästi miksi tämä levy musa edes on hyväksytty riittävän tasokkaaksi ohjelmaksi kun se ei sitä mielestäni ole.
Se on tausta meteliä joka menee toisesta korvasta sisään toistakaan korvaa koskaan lotkauttamatta.

-Eikö "levymusaan" liity kaikki mahdollinen musiikki, joka on äänitetty levylle? Ja amatööri-ihmisten laulu on tasokkaampaa ohjelmaa? Minkä vuoksi sitten "levymusan" tekijät ovat tunnettuja artisteja, jotka tienaavat satoja tuhansia euroja, mutta karaokessa laulavat taasen eivät? =D

Karaoke baarit 04 auki ja muut kiinni 02!!!

-Mitä väliä sillä on Sinulle, mihin asti nuo muut paikat ovat auki, kun et niissä (oletettavasti) käy? 04 käy omasta mielestäni vallan hyvin jatkossakin kaikille paikoille - myös karaokelle.