Karaoke luokiteltava tasokkaaksi ohjelmaksi ravintolan jatko-aikalupia myönnettäessä

Johann Wolfgang Von Goethe
Grani

/ #10

24.07.2007 14:37

'jonka mukaan laulamaan ilmoittautuvan henkilön on jollain tapaa todistettava laulukykynsä sellaiseksi, ettei siitä kanssaihmiset häiriinny. Heitä on suomalaisissa karaokebaareissa selvästi yli puolet laulajista. Kiitos.'

-Nyt ei ollutkaan kyse ammattilainen - amatööri- erottelusta, vaan ihmisistä, jotka ovat suoraan verrannollisia Idols- alkukarsintojen huvittavimpiin rääkymisiin (joita ovat myös karaoke-baarit pullollaan varsinkin silloin, kun ovat asiakkaat vetäneet päänsä täyteen oikein huolella).

"Miksi levyltä soitettava musa on tasokasta ohjelmaa varsinkaan niissä paikoissa joissa se on tausta musiikkia seurustelulle?"

-Tässähän on kysymys ja vastaus samassa: Taustamusiikkia serustelulle. Seurustelu on siis pääosassa tämäntyylisessä paikassa ja musiikki on taka-allal jaetulla sijalla vessassa käynnin ja pelikoneiden pelaamisen kanssa. Tanssipaikoissa se taasen on elintärkeää.

"Miksi asiakkaiden tanssiminen on tasokkaampaa ohjelmaa kuin laulaminen?"

-Liikunta - laulaa kykenee suihkussakin, muttei siellä kovinkaan lattarit toimi.

"Kuinka monen ihmisen mielipiteen perusteella päätettiin että karaoke ei ole tarpeeksi tasokasta ohjelmaa jatko-ajalle???"

-Todella vähäisemmän määrän kuin heidän mielestä, jotka välittävät mieluummin taustamusiikista - artistien itsensä laulamina, eikä jonkun satunnaisen 2,0promillessa laulavan.

"Tiedoksesi käyn kyllä oheisissa baareissa toisinaan, mutta niiden kamala sotku, asiakkaiden älytön humala, lasin siruilla päälystetty lattia, pöydillä tanssivat juomia kaatavat ihmiset ja ylitäyteen asiakkaita otettu miliöö ei jotenkin täytä odotuksiani tasokkaasta ohjelmasta vaikkakin niitä osioita ja musiikki tyylejä on monia sen yhden iloisen katon alla."

-Kyseinen kuvaus sopisi miltei mihin hyvänsä baariin - oli kyseessä sitten tavallinen baari tai karaoke-baari. Karaoke-paikoissahan ei missään nimessä ole sotkua, eihän? Siellä eivät asiakkaat ole humalassa saati sitten lasin siruja täynnä olevia lattioita tai juomia kaatavia ihmisiä? "Ylitäyteen" ei saa paikkoja ottaa, joten jos paikan maksimi asiakaspaikkamäärä on 800, niin silloin siellä on 800 (+/- 10-20, joka ei ole edes silminnähtävää). Mitä isompi paikka, sitä enemmän saa suhteessa ottaa sisään, joten siitä saattaa tuntua "ylitäytetty" olotila.

Huvittavan kuuloista, että karaoke-baareissa kävisi vain sivistynyttä kansaa ja selvinpäin - mistäköhän tuollaisia löytyy, kun ei ole vielä tullut sellaista vastaan niin Suomessa, Saksassa kuin Japanissakaan. Ehkä sellainen on, mutta sen Yhden ainoan takia eivät ihmiset moisiin lupiin tahdo suostua, kun ovat tottuneet perusörmyämiseen kaikissa muissa paikoissa.