Päät sekaisin mediasta, ei taikasienistä.

Vieras

/ #1 Vaarallinen ilmiö suomen metsissä, mummot nokallaan kanttarellimetsässä!

24.09.2012 11:38

Mummot sekaisin kanttarelleista! Joka syksy keski-ikäiset ja vanhukset valtaavat metsien kankaat sienipiirakan kiilto silmissään. Tänä syksynä on varsinkin etelä-suomessa ollut valtava buumi, sillä nämä trendisienet katoavat metsästä sitä mukaa kun uusia puskee maanpinnalle.

Joka syksy sienestäjiä eksyy metsiin, vanhukset rikkovat lonkkaluitaan ja pelastuskeskukseen tulvii hätäsoittoja kaatuneista mummoista! Kanttarellit ovat myös iso syy alati kasvavaan nuorten pahoinvointiin, sillä vanhusten kerätessä kaikki sienet, jää haave sienipiirakasta nuorelle usein vain unelmoinniksi.

itseoikeutettu metsänmulkkaaja kommentoi asiaa näin; "Kanttarellibuumi on verrattavissa vanhusten vakavaan alkoholin käyttöön, sillä murtuneet luut ja kaatuneet mummot tulevat yhteiskunnalle lähes yhtä kalliiksi. Eipä ole vain muutamia kertoja, kun papat ovat saaneet paistinpannusta syödessään viimeisen palan sienipiirakkaa, että on tällä riippuvuuspontentiaaliakin! Valtion lainsäätäjien pitäisi ehdottomasti puuttua tähän luonnon epäkohtaan ja kieltää kanttarelleja kasvamasta."