IRTI TURVEVESIPÄÄSTÖISTÄ

MP

/ #1516 Re: Re: Soiden merkitys vesidynamiikassa

10.10.2012 18:17

#1513: tutkimustietoa kaipaava toimittaja - Re: Soiden merkitys vesidynamiikassa

:D Varmaankin "tutkimustietoa kaipaava toimittaja" (toimittajana?) tuntee millainen kirjoitus on kolumni verrattuna esim. tieteelliseen artikkeliin? Ja jos toimittaja olet, niin hiukan ihmettelen, että haksahdit lukemaan edellisen kommettini varsin "ei-toimittajamaisella" otteella. Toki toimittajien täytyykin osata kyseenalaistaa asioita, siis myös omakseen sisäistämäänsä turvetoimijoiden syöttöä, joten ehkä ymmärrän sanomaasi siinä valossa. Sinun toimitustyöhösi en kuitenkaan ole saanut tutustua tuota edellistä kommenttiasi enempää, joten siksi en osaa sinua kehua. Taidamme molemmat hiukan kadehtia Pekka Rajalan sanantaitoa?; minä lähinnä siksi, etten itse sellaista osaa tuottaa.

Kuten varmaan huomasit, en millään tavoin mainostanut PR:n kolumnia "tieteellisenä artikkelina"? Etkö itse kirjoita koskaan kolumneja, siis toimittajan mielipiteitä? Jos olet kirjoittanut, niin tuskin voit omiasikaan väittää tieteellisiksi teksteiksi. Kolumni on kolumni, ilman että siinä listattaisiin edes lähdeviitteitä.

Pekka Rajala on elämästään asunut (siis myös yöpynyt) luonnossa todennäköisesti monin kertaisesti pitempään kuin sinä ja minä yhteensä. Rajalalla tosiaankin on kompetenssia sanomisiinsa ja häntä arvostetaan toimittajana maakunnan ulkopuolellakin. Mutta eipä minun tarvitse Pekkaa enempi mainostaa; hänen laadukas työnsä pitää siitä itse huolen.