IRTI TURVEVESIPÄÄSTÖISTÄ

vastaus on Canada

/ #1567 "Imperiumin vastaisku" - hauskoja turinoita

18.10.2012 00:39

No heijaa! Täällähän turvemaakarit ja poliitikot pistää oikein ranttaliksi; meinaan että oikein "Imperiumin vastaiskun", periaatteella: määrä korvaa laadun turvehöpinöissäkin.
Vaalit painaa päälle ja pitäis vissiin saada turvepropagandaa niin paljon, jotta mökin muijat ja äijät, ynnä betonikennojen asukkaat varmasti uskoisivat kuinka ihana energialähde turve on.

Mitä helkkaria te lämmön hinnasta valitatte, se nousee joka tapauksessa, vaikka käryytettäisiin sitä märkää turvettakin. Tyhjät turvevarastot tietävät automaattisesti ko. polttoaineen hinnan nousua. Luin just lehdestä turvepomon sanomana. Mainitsipa vielä, ettei turvetta kannata missään tapauksessa roudata yli 100 km:n matkoja, kun kuljetus maksaa liikaa. Ja Stadiin turve tulee aina kaukaa susirajan takaa. Jonkinlainen alkeellinen markkinatalous hinnoittelee turvettakin, vaikka ylisubventoitu polttoaine onkin. Kai te nyt edes omia pohattojanne uskotte?