Suomenlapinkoiran Trimmaus

Ylpeä kasvattaja

/ #47 Re: Tietyt kasvattajat..

18.10.2012 22:13

#44: yksi muiden puolesta - Tietyt kasvattajat..

Tarkoittaakohan tuo D niin kuin Dagolas vai Dimolin, tai P.., listasta varmaan puuttuu vielä L, ja mitä muita hyviä voisi keksiä. Ihailtavaa että tässäkin lajissa löytyy kateelliset koiraihmiset:) Itse en ole käynyt näyttelyissä kahteen vuoteen, ihan pihalla koko trimmausasiasta, en tälläistä nähnyt enkä kuullut. ja tämä kuulostaa jo sitten hulluimmalta mitä olen koskaan eläintenhoitajan urallani kuullut!!

Trimmaus ei tietenkään lapinkoiralla kuulu ja on päivänselvää, jos pienet tytöt haluaa touhuta koiriensa kanssa, vähän siistiä tassuja niin suodaan se heille, se voi olla niille kovin tärkeätä, jos vaikka kerran elämässä pääsevät käymään näyttelyissä, Meilläkin tallitytöt leikkelee hevosten kaviokarvoja, suodaan se myös heille, ei ne rotua pilalle saa, huonosti asiat olisi jos saisi, ja niinkö te muut luulette...

Hyvää ja terve rakenteista koiraa ei tarvitse trimmata, se pärjää turkin kanssa tai ilman, Se mikä siinä lapussa lukee on se palkinto kehästä, ei ne pystit. JOs joku haluaa koloja leikata niskaan tai häntään niin omaa typeryyttäänhän sen tekee, ei ne tuomarit tyhmiä ole, kyllähän ne käsikopeloi ne koirat... ainakin silloin kaksi vuotta sitten ku minä vielä kävin näyttelyissä..

... jos olette näiden kasvattajien kasvatustyötä jo pitempään seuranneet niin kannattais varmaan hankkia elämä ja seurata vaikka politiikkaa, tai lasten kurjuutta, auttaa tai muuta... vaan ei, ku nämä tohtorit katselee kateellisina koirien karvoja, huh, huh, ja valokuvia.. jatkakaa samaa rataa, kertokaa taas kaikelle kansalle kun olette löytäneet jostakin koirasta vaikka uuden zikzak kuvion trimmattuna, ja sitten se oli vielä vaikka rop ja yhdistäkää se vielä menestyneen kasvattajan nimeen.

jos kasvattaja on kasvattanut 200 koiraa, luuletteko ettei välillä siellä ole matalajalkaisia ja välillä suippokuonoja, ne vähän rumemmat ei vaan eksy kehään.. MINÄ olen kasvattanut jo A-pentueesta lähtien siihen tavoitteeseen joka minulla oli mielessä jo kasvatuskurssilla, ennenkin sitä, jo kun kiinnostukseni lapinkoiriin alkoi..

Joka tapauksessa seuraavasta D kirjaimesta jonka jostain luen, lähtee samantien kunnianloukkauksesta tutkintapyyntö poliisille, 10 vuoden kasvatustyötä ei nettikeskusteluissa herjata, verta, hikeä ja kyyneleitä kun aidoilla kasvattajilla niihin kasvatusvuosiin mahtuu..

Ihmiset on ihan sairaita kun tekeminen loppuu, surullista että pilaatte kaiken ilon tästä rodusta, ikuisilla terveysongelmien pohdinnoilla, kasvattajien haukkumisilla, silmä sairauksien ihmettelyillä ja kauhisteluilla.. kasvattakaa  ite paremmin!!

Tässä asiassa(trendikkyydessä) kasvattajat voisi tehdä adressin siitä että kansalle turpa kiinni adressi muiden kasvatustyöstä, näiden huippukasvattajien kasvatustyötä ei kannattaisi lähteä mielestäni kenenkään mollaamaan, kunnioitusta ja suurta sellaista niille pitäisi antaa, varsinkin näille joilla jo 30 vuoden kasvatustyö takana

JA MISTÄ HEMMETISTÄ#44 ON SAANUT PÄÄHÄNSÄ ETTÄ NÄYTTELYMENESTYS OHJAA KASVATUSTA, TSIISUS... Uskallatko sanoa kuka olet, ihan nimen kanssa? epäilen että et uskalla

terveisin Miia Vääräniemi , Dagolas suomenlapinkoirat