Vaasan musiikkiluokkien puolesta

Kari Lajunen

/ #1603 Asiassa on hyviäkin puolia

12.11.2012 20:54

Joku sanoi, että en olisi puolueeton. Tämä on hyvin sanottu sillä voin olla Juria vastaan.
En ole kellekään kertonut.

Olen kansalaisjournalisti ja minua sanotaan vaasalaisia.infossa "tuuliviiriksi" ja aivan
aiheesta sillä esitän asiat täysin sensuroimatta siten kuin ne minulle esitetään. Kuljen
täysin tuulen mukana.

Esitän kaiken omalla naamalla ja omalla nimellä. Olen tehnyt sitä 8-vuotta.

Vaasalaisia.info tarjoaa virkamiehille ja tavallisille kansalaisille helpon ja lyhyen ja turvallisen tien lähestyä tavallista kansalaista vaikka se muutoin olisi mahdotonta. Tällainen
mahdollisuus ei ole itsestäänselvyys ja saattaa olla vain Vaasassa.

Olemme epäpoliittisia mutta autoimme täysin tuntemattoman Risto Helinin kaupunginvaltuustoon
hänen omilla avuillaan. Hän ainoastaan kirjoitti kauttamme mielipiteitään
http://www.youtube.com/watch?v=wUlhKB79FeY&list=UUTMctq3EJPSyPOryVAFiykg&index=2&feature=plcp
joka mahdollisuus annettiin kaikille kaupunginvaltuuston ehdokkaille.

Se mahdollisuus mikä Jurille on tarjottu on edelleen avoinna kaikille tässä asiassa
asianosaisille.

Juri lienee kaupunginvaltuutettu ensi kaudella jos niin haluaa. Mutta harkitkaa silti
sillä olen varmaankin itsekin ehdokkaana ja haluan jokaisen tarjolla olevan äänen.

Kuka tahansa asiassa oleva virkamies voi tehdä mielipidevideon ja takaan, että se esitetään
vaasalaisia.infon etusivulla siten kuin Jurin videot on esitetty.

Vapeopla on kansalaisten tuomioistuin. Sen tulee kuunnella kaikkia osapuolia.

Vaikka vapeopla näennäisesti näyttäisi olevan sivuseikka juuri nyt, saattaa se jatkossa olla pääasia ja vielä uutisten pääotsikko. Sitä ei vielä muu media ole huomannut. Päätös jättää kuuntelematta opettajia tulee takuulla aiheuttamaan keskustelua josta saatetaan kiistellä
vielä tuomioistuimessa.

Tämä nyt lähes mitättömältä näyttävä päätös voi olla suurempi kipinä kuin kukaan nyt uskoisi
sillä juuri Vapeopla on porras joka estää asian menemisen tuomioistuimeen ja sen tulee
olla tasapuolinen ja riippumaton. Päätös olla kuulematta opettajia näyttäisi olevan
laiminlyönti lautamiesperiaatetta sen tasapuolisuuden suhteen ja antaa hyvän mahdollisuuden
vastustajille tehdä ties mitä.

Tämä päätös on myös onni sillä se tekee minut ja Jurin tunnetuksi ja saatamme päästä
valtuustoon.

Yleensä lautakunnat eivät anna tällaista mahdollisuutta mutta nyt se on annettu. Vain
taivas on nyt rajana ja tästä tulee pitkä ja mielenkiintoinen oikeusprosessi. Seuraamme
tilannetta suurella mielenkiinnolla sillä oikeastaan tästä se vasta saattaa alkaa.