Mopot 60km/h

Antti Manninen
Laukaa

/ #157 turhaa jaskan jauhantaa.

22.08.2007 19:27

minun mielestä tota nopeutta ei tarttis nostaa yhtään. itse olen 16v ja omistan 2 S1 joista toinen kulkee sen 60km/h ja toinen reippasti yli satasen, ja huomannut sen, että suurin osa mopoilijoista on täysiä räkäpäitä. siis ihan oikeasti. meneppä ittees ja mieti omaa käyttäytymistä. jos mopot kulkis sen 60km/h, olisi ehdottomasti tiukennettava mopokorttikoetta sekä lisättävä jonkin asteen käsittelykoe jossa oikeasti täytyy osata ajaa eikä se olisi tyyliin "pujottele noi kaks törppöö ja jarruta 20km/h vauhista 20m matkalla. mopoo ei saa sammuttaa." josta tulisi kaikki taas marisemaan.
käytännössä on kaikkein järkevintä odottaa se 1 vuosi kevaria ja ostaa sitten. vai pitäisikö kevarikorttikokeesta tehä semmonen ihan pikku teoriakoe ja pyörän käsittelykoe jossain parkkipaikalla? ajaisi melkein samaa asiaa. silloin kun kaikki osaavat käyttäytyä liikenteessä pitäisi nostaa tämä adressi ajankohtaiseksi.
ja on fiksu kuski, osaa ajaa nopeusrajoituksien mukaan. ja mikäli kaikki sisäistäisivät sen, että kulkipa se mopos sitten 45, 60 tai 120 se ei tarkoita sitä että sillä pitää ajaa täyziii!!i1 jooka paikkaan tyyliin "iddu mä ohitan ton rudon rekka niiq siis tajuux ku toi kulkee vaaa se 80km/h varmaa joku stn pappa ajamassa!!11!1".
ainiin, ja jos mopot kulkis lujempaa, ohittais myös autot joka tapauksessa mopot vieläkin lujempaa ja ohitusmatka olis pitempi.
Fiksun kuskin käsissä se on sama kulkeeko se mopo sen 45 vai 170km/h, kaikkien käsissä ei. järki käteen