Tv-lupamaksu pienemmäksi/pois kokonaan/vaihtoehtoiseksi

feb
Vieras

/ #14 YLE:n tarjontaa ei voida säilyttää ennallaan pienemmillä maksuilla, mutta onko se edes tarpeellista?

20.01.2011 16:24

Mielestäni paras vaihtoehto olisi rahoittaa YLE:n toimintaa valtion budjetista, siltä osin kuin se on aivan välttämätöntä. Siihen riittäisi varmasti murto-osa nykyisestä summasta. On totta, että YLE:n ohjelmatarjontaa ei voitaisi pitää ennallaan, mutta ainakaan minun mielestäni se ei ole edes tarpeellista. En katsele juuri lainkaan näitä kanavia. Itse asiassa tällä hetkellä minulla ei edes ole koko televisiota, koska se ei asuinpaikassani edes kunnolla näy (Pöytyä). Ostan katsomani elokuvat DVD:llä. Uutiset, yms. asiat luen netistä. Katsomiini ohjelmiin ei YLE:lla ole osaa eikä arpaa. Ne ihmiset, jotka katsovat tarpeelliseksi tämän ohjelmatarjonnan säilyttämisen ja siinä sivussa tästä maksusta tuloja saavien tahojen elättämisen, voisivat myös rahoittaa sen itse. YLE:n kanavien muuttaminen maksullisiksi on aivan yhtä yksinkertaista, kuin muidenkin maksukortilla näkyvien TV-kanavien. Nykyisenkaltainen veronkiskonta on yhtä törkeää tässä, kuin kaikissa muissakin vastaavissa asioissa. Missään ei tule vastaan kohtuuden rajaa.