Fretin paikka ei ole häkissä

Lisa

/ #33 Re: Nyt on pakko sanoa yksi juttu.

22.11.2012 06:54

#30: Jules - Nyt on pakko sanoa yksi juttu.

Ikävää, että olet saanut näin negatiivisen mielikuvan kasvattajista. En usko, että kellään liiton kasvattajalla on oikeasti noin huono asenne eläinkauppafrettejä tai muiden kuin liiton kasvattajien frettejä kohtaan. Ihan yhtä lailla ne eläinkaupasta tai mistä tahansa ostetut fretit ansaitsevat hyvän kodin kuin liiton kasvattajilta tulleet!

 

Ymmärrän, että se harmittaa todella paljon jos sinulle on lupailtu pentua, mutta lopulta et ole sitä saanutkaan. Itselläni on tapana myydä pennut niihin koteihin joista minulla on paras tunne, oli se sitten tuttu tai tuntematon. En nykyään enää lupaile mitään ennen kun asia on täysin varma, sillä olen vuosien varrella oppinut, että asiat voivat mennä aivan eri tavalla kuin miltä ne alkuun näytti, eikä kaikille hyville kotiehdokkaille aina riitä pentua. Silloin yleensä suosittelen kyseistä kotia jollekin toiselle kasvattajalle tai toivon, että kotiehdokas olisi kiinnostunut seuraavana vuonna suunnittelemistani pentueista. Syyllistyn myymään pentujani ensisijaisesti ystävilleni, mutta toki kaikki pennut eivät ole menneet vain tutuille. Kyllä joukossa on aina ensikertalaisiakin fretin hankkijoita. Kasvattajan roolissa tulee aina tuottamaan joillekin ihmisille pettymyksiä. Kaikkia ei vaan voi miellyttää, vaikka haluisikin. Tärkeintä on, että kaikki pennut löytävät hyvät rakastavat kodit!

 

Liitonkin kasvattajat ovat kaikki erillisiä henkilöitä, eli jos yhden kasvattajan toiminta ei miellytä, niin kannattaa kokeilla jos seuraavan kanssa asiat sujuisi paremmin. Ihmisiä tässä ollaan ja joskus meidän henkilökemiat, aatteet tai persoonat eivät vain kohtaa. Kaikki ihmiset eivät ole kovin taitavia ilmaisemaan ajatuksiaan… Itse ainakin myönnän olevani todella huono siinä!

 

Toivottavasti uskallat tulla tapahtumiin frettiesi kanssa ja tulla nykäisemään myös kasvattajia hihasta ja esittäytymään. Aivan varmasti oma näkemyksesikin muuttuisi. Ihan tavallisia Maija/Matti Meikäläisiä tässä ollaan! En millään usko, että kukaan meistä tuomitsee sinua fretin omistajana sen perusteella mistä frettisi ovat! Tule rohkeasti mukaan vaan! J

 

Ystävällisin terveisin

Lisa Hyöky

Pickpocket's Ferrets