-- KOIRAPUISTO SUONENJOELLE! --

Kaupungista puuttuu paikka ulkoa jossa koiria voisi liikuttaa vapaana rajatulla alueella. Koirapuiston tarkoituksena olisi koirien turvallisemman liikunnan lisäksi koota koiraharrastajia yhteen. Lähtemällä koiran kanssa puistoon solmii helpommin uusia harrastajatuttavuuksia ja koira tapaa lajitovereitaan. Muut koirakontaktit ovat äärimmäisen tärkeitä etenkin pennulle sosiaalistumisen kannalta. Myös useimmat aikuiset koirat nauttivat toistensa seurassa olosta. Puistossa tämä toteutuisi luontevammin kuin esim. hihnalenkillä kytkettynä ollessa. Koirat toimivat myös ihmisen fyysisen ja psyykkisen hyvinvoinnin edistäjinä. Harrastajat saavat ulkoilun lisäksi mm. mahdollisuuden jakaa ajatuksia keskenään sekä mukavaa yhdessäoloa ilman koirien karkaamisen, saati katoamisen pelkoa. Koirapuisto voitaisiin pystyttää vaikka harrastajien kesken ns. talkoo periaatteella mutta tarkoituksenmukainen alue ja aitausmateriaalit puuttuvat. Jokainen käyttäjä huolehtisi oman koiransä jätökset pois alueelta ja ylläpito hoidettaisiin pystyttämisen tavoin talkoo voimin. Allekirjoittamalla tämän adressin tuet Koirapuisto Suonenjoelle hankkeen siirtymistä askeleen lähemmäksi mahdollista toteutumistaan. Kiitos!