Poliisi takaisin Parkanoon täyspäiväisesti

Viimeaikaisten rikosten johdosta ja tulevien rikosten ehkäisemiseksi poliisilaitos on saatava takaisin Parkanoon täyspäiväisesti. Yleinen levottomuus, rikollisuus sekä järjestyshäiriöt ovat selvästi lisääntyneet Parkanossa poliisilaitoksen toiminnan supistamisen jälkeen.

Paikallispoliisi tekee kaupungista turvallisemman ja houkuttelevamman yrittäjille, perheille, koululaisille, iäkkäille, kesäasukkaille ja kaikille muillekin alueella asuville ja työskenteleville. Jo tieto siitä, että poliisi pitää kutsua apuun naapurikunnasta asti, tekee Parkanosta turvattoman paikan. Se, että täysipäiväisesti toimivaa paikallista poliisilaitosta ei ole, madaltaa rikoskynnystä ja on kuin kutsu ammattirikollisille.

Suomen poliisit tekevät hyvää ja luotettavaa työtä - heidät tarvitaan myös Parkanoon täysipäiväisesti.

Lisäys adressiin (lähi?)poliisin sijoituksesta: Parkanosta pääsee myös rikollinen nopeasti kaikkiin ilmansuunntiin. Ja koska lähipoliisista on esim. Kihniöön matkaa noin 50 km, niin rikoksia ei edes parhaassa tapauksessa alle tunnin päästä selvittämään?

Tietysti kyse on myös
resursseista: "Kansainvälisesti vertailtuna Suomessa on vähän poliiseja verraten asukaslukuun" (lähde: www.poliisi.fi)

Korjaus: Adressin luovutustilaisuus sisäasiainministeriössä siirtyi torstaille 18.2.2010 (valtiosihteerin virkamatkan vuoksi), missä valtiosihteeri Antti Pelttari ottaa sen vastaan ministeri Anne Holmlundin puolesta.

Tästä syystä adressi on edelleen auki ja siihen voi vielä osallistua.