Adressi Suomen Itsenäisyyden ja kunnian palauttamiseksi

Autoravintolat/Mikko Voutilainen  vetoaa Suomen presidenttiin ja kaikkiin kunniallisiin  Suomen kansalaisiin, joille Suomen Itsenäisyydellä ja historialla on tärkeä merkitys, ettei Suomen itsenäisyyttä ja kansallisia arvoja vedetä lokaan.

Tästä kertoo juuri valmistunut YLE.n verorahoillamme tekemä elokuva, jonka pitäisi esittää Suomen Marsalkka Mannerheimia, mutta joka tosiasiassa kertoo afrikkalaista tarinaa Mannerheimin ansioiden avulla. Tuon elokuvan tarkoituksena on vain ratsastaa hulluudella ja kerätä näin paljon rahaa tekijöilleen.

Suomen Marsalkka Mannerheim oli suoraselkäinen Isänmaan Ystävä, joka koko 1930-luvun kamppaili, jotta saataisiin hallituksen määrärahat puolustusvoimien hankintoja varten huipentuen sitten Talvisotaan ja Jatkosotaan, joissa marsalkka Mannerheim oli korvaamaton. Afrikkalaisilla ei ollut mitään osuutta Mannerheimin suuriin saavutuksiin. Rakastuneen afrikkalaisen sotilaan esittämiseen ei tarvita Mannerheimiä eikä se ole sopivaa sotkea Suomen historiaa siihen. Sitä olisi hyvinkin voinut esittää joku muukin paikallisesta historiastaan lähtöisin.

Autoravintolan on tarkoitus toimia Suomen Itsenäisyyden 100-vuotisjuhlabussina ja kiertää Suomen itsenäisyyteen liittyvillä tärkeillä tapahtumapaikoilla kertoen niistä historiamme kunniakkaista vaiheista, joiden ansiosta saamme nyt nauttia itsenäisyytemme hedelmistä.

Tämä adressi on tarkoitus luovuttaa allekirjoitettuna Suomen Tasavallan presidentti Sauli Niinistölle.

Mikko Voutilainen    Ota yhteyttä adressin tekijään